برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر «مِدلین» در کشور کلمبیا

سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر «مِدلین» با شعرخوانی «محمد الامین الکرخی» مترجم آثار شعری زنده‌یاد عباس کیارستمی و شاعران مطرح ایرانی در کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، «محمد الأمین الکرخی» Muhammad Amin Al-Karkhi شاعر عراقی و مترجم آثار شعری عباس کیارستمی کارگردان، شاعر و عکاس سرشناس و شاعران مطرح ایرانی از جمله؛ سهراب سپهری، فروغ فرخزاد، صادق رحمانی و بیژن جلالی و با قرائت شعرهایی درباره تبعید؛ فعالیت‌های دومین روز سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر «مِدلین» Medellin یعنی روز یکشنبه دهم مرداد ماه جاری (۲ آگوست ۲۰۲۱) در شهر مدلین در کشور کلمبیا را افتتاح می‌کند.

از قاره کهن آسیا علاوه بر «علی احمد سعید ادونیس» و «محمد الأمین الکرخی»، شاعرانی از کشورهای یمن و فلسطین در این رویداد معتبر ادبی حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی شعر «مِدلین» در سال ۱۹۹۱ آغاز به کار کرد و در سی و یکمین دوره خود، میزبان ۱۸۵ شاعر و میهمانان سرشناس ادبی از ۱۰۰ کشور و از پنج قاره ا جهان ست که از روزهای دهم مرداد ماه تا هفتم شهریور ماه سال‌جاری در شهر مدلین کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

اوایل تیر ماه امسال، همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد عباس کیارستمی، کتاب «شبی دوخته‌شده با آذرخش» (لیْل مُرَصَّع بُرُوقاً) ترجمه تمامی آثار شعری این کارگردان و شاعر ایرانی با ترجمه «محمد الأمین الکرخی» شاعر عراقی و «رشید وحتی» شاعر مراکشی به زبان عربی در چارچوب هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کاپ اسپارتل» توسط انتشارات کریستال Khemisset در شهر طنجه کشور مراکش رونمایی و معرفی شد و در اختیار علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی در کشورهای مختلف آفریقایی و جهان عرب قرار گرفت.

کد خبر 511307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.