مقایسه گوشی شیائومی POCO F3  و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی POCO F3 و Redmi Note 10 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت شیائومی یکی از شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه است که امروز میان رده‌های آن محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. این شرکت محصولات با کیفیت و تکنولوژی بروز دنیا را با قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند که در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه دو میان رده از گوشی شیائومی POCO F3 با Redmi Note 10 پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی POCO F3 و Redmi Note 10 از نظر دوربین

POCO F3

Redmi Note 10

دوربین اصلی

۴۸ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

-

دو مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

در گوشی شیائومی POCO F3 از دوربین سه گانه استفاده شده که بسیار شبیه به دوربین Poco X3 Pro است. در این گوشی به جای سنسور عمق، یک دوربین ماکرو بهتر با قابلیت فوکوس خودکار است. همچنین برای دوربین سلفی از یک لنز ۲۰ مگاپیکسل استفاده شده است. در دوربین اصلی از یک لنز واید ۲۶ میلیمتری با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل استفاده شده است که دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 است.

همچنین این لنز دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز است که از حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین دومی که وجود دارد، دوربین فوق عریض است که از یک لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد که پوشش ۱۱۹ درجه‌ای را برای کاربر فراهم می‌سازد. همچنین این دوربین از حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین ماکرو استفاده شده در شیائومی POCO F3 از یک لنز ماکرو پنج مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد که دارای سنسوری به اندازه ۱.۵ اینچ بزرگی است و برای ثبت تصاویر ماکرو، باید در فاصله سه تا هفت سانتی متری سوژه قرار بگیرید. در نهایت دوربین سلفی در بالای نمایشگر از یک لنز واید ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5 استفاده می‌کند که دارای تمرکز ثابت نیز است.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3  و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

در مقابل شیائومی Redmi Note 10 همانند گوشی‌های هم رده خود دارای دوربین چهارگانه است. لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی و در نهایت دو لنز دو مگاپیکسلی که یکی برای عکس‌های ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق استفاده خواهد شد. دوربین سلفی Redmi Note 10 نیز از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ساخته شده است.

مقایسه شیائومی POCO F3 و Redmi Note 10 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

POCO F3

Redmi Note 10

چیپست

Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G

Qualcomm SDM678 Snapdragon 678

پردازنده گرافیکی

Adreno 650 GPU

Adreno 612 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

MIUI 12

MIUI 12

تنوع حافظه

۶/‏۱۲۸ ‏، ۸/‏۱۲۸ و ۲۵۶/۸‬

۴/‏۶۴ ‏، ۱۲۸/۴‬ و ۱۲۸/۶

شیائومی POCO F3 از تراشه قدرتمند و پرچمدار اسنپدراگون 870 5G استفاده کرده که می‌توان با اطمینان گفت این تراشه هفت نانومتری بزرگ‌ترین نقطه قوت این گوشی است. این تراشه از هشت پردازنده Kryo 585 بهره می‌برد این هشت هسته پردازشی شامل یک پردازنده ۳.۲ گیگاهرتزی، سه پردازنده ۲.۴۲ گیگاهرتزی و چهار پردازنده ۱.۸ گیگاهرتزی است.

این تراشه درون خود میزبان یک مودم 5G برای اتصال به نسل پنجم ارتباطات است که فعلاً در ایران کارایی خاصی ندارد، اما به جز آن با وجود نسل پنجم هوش مصنوعی موتورهای پردازشی کوالکام، شتاب‌دهنده Hexagon و پردازنده گرافیکی Adreno 650، گوشی POCO F3 می‌تواند قدرت بالای پردازشی خود را به رخ رقبا بکشاند.

POCO F3 قدرتمندترین گوشی ساخته شده توسط POCO است، POCO برای رساندن POCO F3 به این مقام صرفاً از پردازنده قدرتمند استفاده نکرده، بلکه شش گیگابایت رم LPDDR5 و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی پرسرعت UFS3.1 نیز خشاب‌های POCO برای تیراندازی به قلب بازدهی و سرعت پردازشی را پر کرده‌اند. همچنین نسخه رم هشت و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی نیز در بازار موجود است، اما به دلیل نبود جای کارت حافظه، امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی را ندارد همچنین در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی نیز ۱۰۶ گیگابایت فضا در اختیار شما قرار داده، بنابراین اگر به حافظه بیشتری نیاز دارید، بهتر است نسخه ۲۵۶ گیگابایتی پوکو F3 را خریداری کنید.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3  و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

شیائومی Redmi Note 10 از نظر سخت‌افزار یکی از جدیدترین چیپست‌های موبایلی دنیا یعنی اسنپدراگون ۶۷۸ را به کار برده و این گوشی یکی از معدودترین های مجهز به این چیپست و در حقیقت یکی از اولین گوشی‌های مجهز به این چیپست است. این سخت افزار برای کار کردن به‌صورت روزمره بسیار مناسب است و در مدتی از این گوشی استفاده می‌کنید مطمئناً برنامه‌ها و انجام کارهای روزمره مشکلی از نظر هنگ کردن، فریز شدن یا کندی و لگ زدن به وجود نمی‌آید.

این چیپست ساخته شده از پردازنده هشت هسته‌ای، حافظه رم شش گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است. همچنین این گوشی نیز از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند. از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار ۱۰۹ گیگابایتی دسترسی کاربران است. Redmi Note 10 با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و رم در نسخه‌های چهار و شش گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

از نظر نرم افزاری هر دو گوشی از اندروید نسخه ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کنند. این رابط کاربری عملکرد خیلی خوبی از خودش هم در عمل و هم در ظاهر نشان می‌دهد و در کنار عملکرد خوبش در کارکرد قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارد.

مقایسه شیائومی POCO F3 و Redmi Note 10 از نظر صفحه نمایش

POCO F3

Redmi Note 10

نوع نمایشگر

AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۶۷ اینچ

۶.۴۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۴۰۹ پیکسل در هر اینچ

صفحه نمایش شیائومی POCO F3 از نمایشگر ۶.۶۷ اینچ با پنل AMOLED و پشتیبانی از +HDR10 بهره می‌برد، اما این بار شیائومی برای اینکه بتواند POCO F3 را در سطح گوشی‌های رده‌بالا قرار بدهد، یکی از بزرگ‌ترین ایرادات نسل قبلی را یعنی نرخ نوسازی تصویر را افزایش داده است. صفحه‌نمایش POCO F3 نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌گیری لمسی ۳۶۰ هرتز را ارائه می‌دهد و از این نظر جزو بهترین گوشی‌های موجود در بازار است؛ البته اگر شارژ دهی باتری برایتان اهمیت زیادی دارد، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که از بخش تنظیمات نمایشگر، نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز قرار دهید.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3  و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

شیائومی Redmi Note 10 از صفحه نمایشی با اندازه ۶.۴۳ اینچ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش پنل Super AMOLED دارد که رزولوشن استاندارد این روزهای گوشی‌های هوشمند یعنی Full Hd برایش در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش Redmi Note 10 با گوریلاگلس سه محافظت شده که از استحکام پایینی برخوردار است و بهتر است روی صفحه گوشی گلس محافظ را برای جلوگیری از خط و خش استفاده شود و همچنین خبری از نرخ نوسازی بالا در این گوشی نخواهد بود و همان نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را دارد.

صفحه نمایش این گوشی در نمایش رنگ‌ها بسیار خوب عمل می‌کند رنگ‌هایی بسیار زیبا و پویا به نمایش می‌گذارد در عین حال صفحه نمایش شفافیت خیلی بالایی هم دارد. همچنین عمق رنگ مشکی روی این صفحه نمایش بسیار زیاد است و می‌توانید به‌خوبی برای مشاهده محتوا در محیط تاریک روی عملکرد خوبش مانند فیلم دیدن در محیط تاریک حساب کنید.

مقایسه شیائومی POCO F3 وRedmi Note 10 از نظر طراحی ظاهری

POCO F3

Redmi Note 10

ابعاد

161.8x75.3x8.9 میلی‌متر

160.5x74.5x8.3 میلی‌متر

وزن

۱۹۰ گرم

۱۷۸.۸ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

گوشی شیائومی POCO F3 از نظر طراحی، شباهت زیادی به شیائومی Mi 11 دارد. برای محافظت از پنل جلویی و پشتی گوشی از فناوری گوریلا گلس پنج استفاده شده است. در کنار گوشی از فریم آلومینیومی استفاده شده است که به صورت منحنی و کاملاً براق طراحی شده است. طراحی و تنظیمات دوربین پشت زیر همانند Mi 11 است، اما تفاوت‌هایی با هم دارند. در مشخصات شیائومی Poco F3 از گواهینامه IP53 خبری نیست گواهینامه‌ای که در شیائومی Poco X3 و Poco X3 Pro وجود دارد، اما پورت Poco F3 کمتر از Poco X3 Pro است و این یعنی ورود آب کمتری به داخل تلفن است. چیزی که به نظر می‌رسد شیائومی POCO F3 همانند X3 و X3 Pro دارای عایق بندی درگاه سیم کارت و پورت USB-C می‌باشد و این یعنی تلفن در برابر پاشش آب مقاومت دارد.

مقایسه گوشی شیائومی POCO F3  و Redmi Note 10+ لیست جزئیات

تلفن هوشمند شیائومی Redmi Note 10 همانند خواهر و برادرهای گران قیمت خود دارای گواهینامه IP53 است که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است، اما این بدین معنی نخواهد بود که از گوشی می‌توانید در زیر آب استفاده کنید. Redmi Note 10 تنها در برابر پاشش آب و باران مقاوم است. Redmi Note 10 از گوریلا گلس سه به جای گوریلا گلس پنج برای محافظت صفحه نمایش استفاده کرده است. جنس قسمت پشت از پلاستیک می‌باشد که احساس بسیار خوبی را در هنگام لمس کردن و در دست گرفتن گوشی، منتقل می‌کند.

Redmi Note 10 باریک‌تر (۸.۳ میلیمتر) و سبک تر (۱۷۸ گرم) است و دلیل این سبکی نیز استفاده از پلاستیک در ساخت تلفن است. به دلیل وجود پلاستیک گوشی کمی لغزنده است و مستعد جذب اثرانگشت خواهد بود. Redmi Note 10 به راحتی لکه اثر انگشت را روی خود جذب می‌کند این لک‌ها قابل مشاهده است. همچنین برجستگی نسبتاً کم دوربین‌های عقب باعث خواهد شد که با قرار دارد دستگاه روی یک سطح صاف، دستگاه لرزش نداشته باشد. لبه‌های کناری دستگاه بیشتر از حد معمول، خمیده است و همین خمیده بودن، باعث باریک‌تر شدن گوشی شده است.

مقایسه شیائومی POCO F3 و Redmi Note 10 از نظر باتری

POCO F3

Redmi Note 10

ظرفیت

چهار هزار ۵۲۰ میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۳۳ وات

۳۳ وات

شیائومی POCO F3 دارای باتری چهار هزار ۵۲۰ میلی‌آمپر است و از فست شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. عملکرد باتری POCO F3 بسیار خوب است و در استفاده معمولی حدود یک روز و نیم به شارژر نیازی نخواهد داشت. همچنین مصرف باتری بسیار مناسب است و در طول بازی یا وبگردی مقدار کمی از باتری مصرف خواهد شد. اگر با مصرف باتری مشکل دارید می‌توانید نرخ‌تازه‌سازی صفحه را بر روی ۶۰ هرتز بگذارید و با این کار شارژ دهی باتری را چند ساعتی افزایش دهید. در مقابل Redmi Note 10 از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند و آداپتوری که داخل جعبه دستگاه است از شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. با استفاده معمولی از این گوشی می‌توانید تا یک روز و نیم بدون نیاز به شارژ از گوشی استفاده کنید.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی POCO F3 و Redmi Note

۱۰ تا اینجا به مقایسه POCO F3 و Redmi Note 10 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. هر دو گوشی میان رده اقتصادی شیائومی از نظر کیفیت ساخت مناسب هستند و هرکدام در بخش‌های مختلف نسبت به دیگری برتری دارد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد و با توجه به سلیقه شخصی و نیازی که دارید باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها بگیرید.

کد خبر 511193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • قاضوی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    در مورد پشتیبانی نکردن از کارت حافظه در ردمی نوت ۱۰ اشتباه شده اتفاقاً جایگاه اختصاصی برای کارت حافظه خارجی دارد.
  • حمید IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    2 1
    دادا چرا پوکو اف 3 10 میلیونی رو با گوشی 4 میلیونی مقایسه میکنی؟ نمیدونم بخدا
    • حبیب IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      1 0
      ردمی ۱۰پرو ۸میلیون ۹۰۰هستش داداش نه چهار میلیون