با وجود مشکلات، اجرای پروژه‌های عمرانی را تا پایان خدمت دنبال می‌کنیم

شهردار زنجان گفت: هرچند کمبود سیمان مشکلاتی را برای اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد کرده است، اما با قوت تا پایان خدمت اجرای پروژه‌های عمرانی را دنبال می‌کنیم.

حبیب‌الله یگانه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ۱۵ ماه دوره فعالیت خود اظهار کرد: زمانی که پروژه سبزه‎ میدان را تحویل گرفتیم فقط هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشت در حالی که امروز با پیشرفت و سرعت خوبی در حال اجراست.

وی با بیان این که عملیات اجرایی بازگشایی محورهای اطراف پادگان، احداث یوترن پل امام حسن مجتبی (ع)، احداث پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی وسط، احداث ایستگاه آتش‌نشانی گلشهر از جمله پروژه‌های در حال اجراست، گفت: تکمیل سالن مدیریت بحران شهرداری و ترمیم نوارهای حفاری و اجرای روکش آسفالت خیابان‌ها که به لحاظ برنامه‌ریزی نداشتن صحیح و صدور مجوز حفاری برای شرکت‌های خدمات‌رسان، مشکلات زیادی را در مناطق مختلف برای مردم ایجاد کرده بود و آغاز چند پروژه سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات ۱۵ ماهه گذشته است.

شهردار زنجان عنوان کرد: برخی از این پروژه‌ها مثل پروژه مشارکتی اجرای فیبر نوری در مرحله بهره‌برداری است و برخی نیز مثل پروژه مشارکتی مرکز تجاری اداری خیابان مهدوی کوی کارمندان تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به انتقال مزار به محل جدید ادامه داد: یکی از مشکلات شهرداری بحث تدفین اموات در محل آرامستان جدید بود که از سال گذشته برای آماده سازی و تکمیل زیرساخت‌های آن اقدامات بسیاری شد و امسال نیز اجرای پروژه‌های عمرانی در محل به سرعت در حال انجام است.

یگانه افزود: هرچند کمبود سیمان مشکلاتی را برای پروژه‌های عمرانی ایجاد کرده است، اما با تمام توان به اجرای پروژه‌ها ادامه خواهیم داد.

یک روز نیز تأخیر در اجرای پروژه سبزه میدان نداشته‌ایم

وی با بیان این که علیرغم شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص اقتصادی و تورم اکثر پروژه‌های عمرانی کشور دارای مشکلاتی است، افزود: با تمام این مشکلات حتی یک روز هم پروژه سبزه‌میدان در این مدت ۱۵ ماه متوقف نشده است.

شهردار زنجان با بیان این که در سال گذشته بیش از ۱۸ هکتار توسعه فضای سبز با روش‌های نوین آبیاری در قالب چندین پارک به مرحله بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: از جمله آنها می‌توان به بهره‌برداری از پارک بانوان غرب، پارک شایسته و پارک جوادالائمه اشاره کرد.

وی افزود: برای نخستین بار در شهرداری موضوع استفاده از اوراق مشارکت برای تأمین مالی در راستای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان با عاملیت و همکاری بانک سپه اتفاق افتاد و شهرداری زنجان موفق به فروش ۶۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شد.

یگانه با بیان این که ۵۰ درصد اصل و سود این اوراق از سوی دولت تضمین و باز پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: این موضوع گام مهمی در تأمین منابع درآمدی در شهرداری بوده که عمدتاً کلانشهرهای کشور از این موضوع تاکنون بهره‌مند شده‌اند و در روزهای آتی موضوع خرید و افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی پیگیری خواهد شد.

وی یادآور شد: چهار دستگاه اتوبوسی نیز که در دوره قبلی در شهرداری قرارداد خرید آن منعقد شده بود در حال اضافه شدن به ناوگان اتوبوسرانی شهر زنجان است.

شهردار زنجان ادامه داد: قرارداد تعمیر و بازسازی تعداد ۶۲ دستگاه از اتوبوس‌های شهری در حال انعقاد بوده و مجوز لازم از شورای شهر و حوزه‌های ذیربط اخذ شده است.

کد خبر 511182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.