نامه عباس عبدی به رئیسی در خصوص طرح محدودسازی اینترنت

عباس عبدی نامه سرگشاده‌ای را در باره طرح محدودسازی اینترنت خطاب به رئیس‌جمهور منتخب منتشر کرده است.

به گزارش ایمنا، عباس عبدی در روزنامه اعتماد نامه سرگشاده ای را در باره طرح محدودسازی اینترنت خطاب به رئیس‌جمهور منتخب منتشر کرده است.

در این نامه آمده است:

ماجرا این است که اینترنت به‌رغم تمام مشکلاتی که دارد با دو عنصر مهم در هم تنیده شده است؛ اول کار و دوم زندگی جاری مردم. هر گونه محدودیتی در این زمینه با واکنش مواجه خواهد شد. واکنش‌ها نیز از تشدید اعتراضات میدانی گرفته تا خشم و بدبینی و حتی فحاشی رخ خواهد داد.

این کار ناصواب و سوگیرانه برخی نمایندگان در هنگامه آغاز به کار دولت شما، ضربه سنگینی به فرآیند اعتمادآفرین به دولت شماست. شاید برخی معتقد باشند که هدف این طرح محدود کردن نیست. با توجه با سابقه طراحان و بی‌اعتمادی مطلق به آنان و خوشحالی زایدالوصف آنان هیچ فرد عاقلی این ادعا را نمی‌پذیرد.

تصویب این طرح به کاهش امید و اعتماد نسبت به دولت شما منجر می‌شود. این ادعا یا فرضیه را می‌توان به سادگی و از طریق نهادهای موجود و معتبر نظرسنجی آزمون و تأیید یا رد کرد. این کار ناصواب و سوگیرانه برخی از نمایندگان در هنگامه آغاز به کار دولت شما، ضربه سنگینی به فرآیند اعتمادآفرین به دولت شما است.

واکنش بسیار بدتر روند رو به رشد گرایش به مهاجرت از کشور است. این واکنش حتی از اعتراض‌های خیابانی نیز برای اداره امور خطرناک‌تر است. چون از یک سو ناامیدی را تشدید می‌کند، در حالی که اعتراضات خیابانی حداقل نوعی کنشگری و فعال بودن را نشان می‌دهد. از سوی دیگر کشور را از مهم‌ترین سرمایه‌اش که نیروی انسانی کارآمد است تهی می‌کند

امیدوارم که اقدامی جدی و مؤثر برای بازسازی اعتماد و زنده کردن امید و جلوگیری از خروج سرمایه انسانی و مادی جامعه به عمل آید که این مسأله پاشنه آشیل مدیریت آینده کشور است.

کد خبر 511122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.