گزینه‌های شهرداری بجنورد نهایی شد

عضو منتخب شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به فرایند انتخاب شهردار گفت: اکنون به پنج گزینه رسیده‌ایم که فردا به سوالات اصحاب رسانه پاسخ خواهند داد.

یوسف مغروری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص انتخاب شهردار بجنورد اظهار کرد: از زمانی که نتایج آرا مشخص شد تا هم اکنون درگیر بحث انتخاب شهردار بوده‌ایم. بعدازظهرها از ساعت ۴ تا بعضاً یک بامداد درگیر بررسی رزومه‌های ارسالی داوطلبان هستیم و بیش از ۲۰۰ ساعت جلسه داشته‌ایم.

وی افزود: به طور کلی ۲۰ شاخص و معیار برای انتخاب شهردار در نظر گرفته بودیم که به طور خلاصه تعهد، تخصص و داشتن روحیه انقلابی و جهادی و روحیه تعاملی از مهمترین آن‌ها است.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: برنامه محوری و شناخت کافی نسبت به شهر، اولویت دادن به حاشیه شهر و بافت فرسوده آن، نگاه ملی و منطقه‌ای در جهت جذب سرمایه و فراهم کردن بستر برای حضور سرمایه گذار در شهر باید از ویژگی‌های شهردار جدید باشد. شهردار باید به فرهنگ بومی شهر نیز آشنا باشد.

مغروری با اشاره به مراحل انتخاب شهردار بجنورد تصریح کرد: در فراخوان هیچ محدودیتی برای بومی یا غیر بومی بودن شهردار در نظر نگرفته بودیم و افرادی هم که رزومه ارسال کرده بودند از هر دو گروه بودند. مرحله اول احراز صلاحیت افراد بود و در مرحله دوم از بین ۴۰ رزومه ارسالی ۲۰ نفر انتخاب شدند که ده نفر بومی و ده نفر غیر بومی بودند.

وی اظهار کرد: در مرحله بعدی نهایتاً به پنج گزینه رسیدیم که این افراد فردا به سوالات اصحاب رسانه پاسخ خواهند داد.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر بجنورد خاطر نشان کرد: هرچند معتقدم افراد بومی به جهت شناخت منطقه‌ای و شناخت اولویت‌ها و چالش‌هایی که مردم با آن رو به رو هستند اولویت دارند اما این معیار به تنهایی مفید نخواهد بود. این نگاه زمانی مؤثر خواهد بود که با برنامه محوری همراه باشد و فرد از توانمندی لازم برای اداره شهر برخوردار باشد.

به گزارش ایمنا، براتعلی خاکپور، مرتضی رحمانی مطلق، علی گودرزی، سیدعلی میرکریمی و علی نجفی پنج گزینه نهایی شورای ششم شهر برای تصدی پست شهرداری بجنورد هستند.

کد خبر 511102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.