۴۹ درصد سهام باشگاه شهرداری آستارا به بخش خصوصی واگذار شد

شهردار بندر آستارا از واگذاری ۴۹ درصد از امتیاز باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری به بخش خصوصی با مجوز شورای اسلامی شهر خبر داد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان بازرسی در سال ۱۳۹۷ با ارسال نامه‌ای به شهرداری و شورای اسلامی شهر آستارا اجازه تیم داری حرفه‌ای نداد، اما در این سال‌ها برای موفقیت تیم شهرداری از هیچ کمکی کوتاهی نکرده‌ایم.

شهردار آستارا گفت: طبق دستورالعمل سازمان بازرسی، شهرداری و شورای شهر در صورتی می‌توانند در لیگ یک تیم داری کند که منابع مالی و هزینه‌های آن را از طریق جذب اسپانسر تأمین کنند.

وی افزود: در راستای اجرای دستور سازمان بازرسی و به دلیل مشکلات مالی، ۴۹ درصد از امتیاز باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری آستارا با مجوز شورای اسلامی شهر و تصویب در کمیسیون تطبیق فرمانداری شهرستان، با نظر یک کارشناس رسمی دادگستری که در حوزه سازمان ورزش و جوانان است، قیمت گذاری و آگهی مزایده آن منتشر و امروز به شایان پویا سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد.

معیتی تصریح کرد: بر اساس مجوز شورای شهر آستارا و مصوبه کمیسیون تطبیق فرمانداری شهرستان ۴۹ درصد از امتیاز باشگاه شهرداری آستارا در شرایطی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است. که طبق مفاد اساس نامه باشگاه، تیم باید در شهر آستارا و با نام شهرداری آستارا به فعالیت خود ادامه دهد.‌

شهردار آستارا گفت: امیدواریم با کمک سرمایه گذار بخش خصوص، تیم فوتبال شهرداری آستارا بتواند در مسابقات فصل و دوم ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ لیگ کشور پر قدرت ظاهر شود به لیگ برتر صعود کند.

به گزارش ایمنا، تیم فوتبال شهرداری آستارا با سرمربی گری حسن اشجاری مهرماه سال ۹۹ با نتایجی خیرکننده و برای نخستین بار در تاریخ ورزش شهرستان آستارا به لیگ دسته یک کشوری صعود کرد، اما در ۲۴ آذرماه به صورت توافقی از این تیم جدا شد و پایان رأفت سرمربی گری این تیم را بر عهده گرفت و در نیمه فصل اول با نتایجی درخشان قهرمان نیم فصل اول شد، اما در فروردین ۱۴۰۰ به دلیل مشکلات مالی تعدادی از بازیکنان تأثیرگذار شهرداری و رأفت از این تیم جدا شدند و احمد جمشیدیان سرمربی جدید شهرداری نتوانست انتظارات مدیران و هواداران باشگاه را برآورده کند.

وی نیز از این تیم جدا شد در ادامه شهرداری با کسب نتایج ضعیف تا آستانه سقوط به لیگ دو پیش رفت، اما در هفته پایانی لیگ با پیروزی قاطع شش بر صفر مقابل گل ریحان البرز با ۴۱ امتیاز جایگاه خود را در رده پانزدهم جدول تثبیت کرد و در لیگ دسته یک کشور باقی ماند.

کد خبر 511094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.