منطقه ۱۳ اصفهان، یک پله بالاتر از نردبان توسعه

امروز و در مراسمی با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در طرح «عید تا عید» آیین بهره برداری از "پروژه تعریض پل یزد آباد (زندان)" و همچنین آغاز عملیات اجرایی زیر گذر پل اندیشه و قسمتی از حلقه حفاظتی (رینگ چهارم) در منطقه ١٣ شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر ١٣٠ میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعریض پل یزد آباد (پل زندان) واقع در اتوبان ذوب آهن با مساحت ۵۵۰ متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال احداث شد.

به عرض پل یزد آباد ۱۰ متر افزوده شده و رانندگان اتوبوس‌های BRT که از سمت بلوار کشاورز به سمت پل زندان در حال حرکت بودند برای برگشت به مسیر اصفهان امکان استفاده از این پل به عرض ۱۰ متر را خواهند داشت.

کلنگ پروژه ادامه مسیر رینگ چهارم ترافیکی از مجاورت زندان مرکزی واقع در اتوبان ذوب‌آهن به زمین زده شد؛ برای اجرای این بخش از پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کلنگ احداث زیرگذر پل اندیشه به طول مسیر سه هزار مترمربع با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بر زمین زده شد.

همچنین امروز کلنگ احداث مرکز کنترل ترافیک منطقه ۱۳ با حضور شهردار اصفهان و رئیس شورای شهر به زمین زده شد.

رینگ چهارم؛ محرک توسعه جنوب غربی اصفهان خواهد بود

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسندیم که با تعریض پل زندان گره کور جنوب غربی اصفهان مابین مرز اصفهان و فلاورجان باز شد.

وی با اشاره به مختصات پروژه پل زندان تصریح کرد: این پل به عرض ۱۱ مترمربع و طول ۳۳۰ مترمربع به عنوان یکی از نیازهای منطقه برای کاهش ترافیک احداث شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه تعریض پل زندان در موعد مقرر احداث شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، ادامه داد: علاوه بر تعریض پل زندان به دنبال تحقق نیم‌رخ غرب اصفهان، امروز کلنگ تقاطع غیر همسطح رینگ چهارم در مجاورت زندان به زمین زده می‌شود که تحول بزرگی برای منطقه خواهد بود.

وی تصریح کرد: مسیر رینگ چهارم از مجاورت سپاهان شهر به سمت کارخانه سیمان و در ادامه به شهر درچه، دانشگاه صنعتی، ورزشگاه بزرگ اصفهان و سپس از سمت دولت آباد به جاده فرودگاه، پل سردار شهید سلیمانی و سپس به این محل منتهی خواهد شد.

نوروزی اظهار کرد: رینگ ۸۰ کیلومتری چهارم در منطقه ۱۳ می‌تواند منشأ تحول و محرک توسعه باشد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده و نظرسنجی صورت گرفته مدیر منطقه و کارکنان شهرداری منطقه ۱۳ در مواجه با مردم و جلب رضایت اربابان رجوع و برخوردهای شایسته با شهروندان رتبه نخست را در بین مناطق به خود اختصاص داده است، گفت: در این راستا از مدیر و کارکنان منطقه ۱۳ و تمام کسانی که با این مجموعه همراه بودند تشکر و قدردانی می‌کنم.

شهردار اصفهان ادامه داد: در منطقه ۱۳ شهرداری امروز پروژه‌های دیگری آغاز خواهد شد که از جمله آن می‌توان به کلنگ زنی مرکز کنترل ترافیک شهرداری اشاره کرد که امیدواریم این اقدامات به جایی برسد که منطقه ۱۳ با ظرفیت‌های بسیار به نقطه بزرگ گردشگری اصفهان تبدیل شود.

وی اظهار کرد: از رئیس شورای اسلامی شهر که شهروند منطقه ۱۳ بوده و سایر اعضای شورا که در تمام مصوبات، شهرداری را یاری کردند، قدردانی می‌کنم، زیرا اگر مصوبات شورا نبود نمی‌توانستیم در هر نقطه شهر فعالیت‌های عمرانی انجام دهیم و امیدواریم شهرداری و شورای شهر آینده نیز بر اساس برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ بتوانند در راستای خدمت به مردم به ویژه این منطقه گام‌های بزرگی بردارند.

شهردار اصفهان گفت: در قالب طرح عید تا عید پروژه‌های متعددی در مناطق مختلف شهر افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود تا هدیه‌ای برای شهروندان جهت برخورداری از امکانات مناسب باشد

شاهد اتفاقات مبارک در مناطق مختلف شهر هستیم

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم امروز اظهار کرد: در این روزهای پایانی مدیریت شهری اصفهان در دوره پنجم هر روز و هر ساعت شاهد اتفاقات مبارک در شهر هستیم.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در نقاط مختلف شهر از تلاش‌ها و کوشش‌های شبانه روزی همه مسئولان و دست اندرکاران سپاسگزاری می‌کنیم.

احداث مرکز نوین ترافیکی شهر در منطقه ۱۳ اصفهان

مسعود بنده خدا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: طبق برنامه زمان بندی شده این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع در پنج سقف به عنوان مرکز نوین ترافیکی شهر احداث خواهد شد.

وی افزود: برای پروژه مرکز کنترل ترافیک شهرداری معماری گنبدی شکل با ظاهری زیبا و مناسب طراحی شده و اجرا خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به دسترسی مناسب و نزدیکی به بزرگراه و مناره مخابراتی که قرار است در مجاورت این پروژه احداث شود، این مرکز به یک مرکز مانیتورینگ منحصر به فرد در کشور تبدیل خواهد شد.

بنده خدا با بیان اینکه در مرکز کنترل ترافیک شهرداری که کلنگ آن امروز به زمین زده شد، گفت: امکانات کامل برای مانیتورینگ شهر استفاده خواهد شد و امکان انجام فوریت‌های ترافیکی در آن ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز می‌تواند به تمام بخش‌های شهرداری سرویس‌های لازم را ارائه کند.

مرکز کنترل ترافیک با امکانات نوین احداث می‌شود

محمد شرفا، مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: بسیار خرسندیم که امروز شاهد کلنگ زنی پروژه‌های متعدد در این منطقه از جمله زیرگذر پل اندیشه، قسمتی از حلقه حفاظتی رینگ چهارم، عملیات کنترل ترافیک ترافیک شهرداری و افتتاح پروژه تعریض پل زندان هستیم.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک شهرداری یکی از نیازهای شهر اصفهان بود که قرار است در نقطه جانمایی شده به صورت ویژه با امکانات نوین احداث شود.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان ادامه داد: این پروژه پس از کش و قوس‌های فراوان کلنگ زنی شد و اعتبار مورد نیاز برای احداث آن در بودجه سال جاری پیش بینی شده است که امیدواریم در موعد مقرر شاهد بهره برداری از آن باشیم.

کد خبر 511081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    با سپاس‌وخسته نباشید به شهردار وهمه دست اندر کاران خدا قوت واقعا گل کاشتید
  • مصطفی IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    ای کاش آقای نوروزی یه نگاهی به بلوار بعثت مینداختن اهالی این خیابان هم شهروند اصفهان هستن.