افزایش کم سابقه متوفیان کرونا در مشهد

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: کاهش سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و زائران باعث افزایش خیلی زیاد تعداد متوفیان نسبت به ماه گذشته شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی با اشاره به وضعیت وخیم فوتی‌های کرونا طی روزهای اخیر در شهر مشهد، اظهار کرد: طبق اطلاعات اعلامی از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، تعداد قابل توجهی از بستری‌های کرونایی در مشهد غیر بومی بوده و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث انتشار گسترده این بیماری و افزایش افسار گسیخته متوفیان کرونایی شده است.

وی با بیان این که در برابر این اوضاع پرسنل آرامستان‌ها همچنان با تمام وجود در راه انجام وظیفه جانفشانی می‌کنند، افزود: دیدن درد و رنج همشهریان از یک سو و فشار مضاعف کاری از سوی دیگر باعث وارد آمدن لطمات شدید روحی و جسمی به کارکنان آرامستان‌ها شده و ادامه این شرایط باعث مختل شدن روند خدمت رسانی در آرامستان‌ها خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با تاکید بر این که قدرت سرایت گونه جدید بیماری کرونا در تجمعات و دورهمی‌ها بیشتر است، اظهار کرد: از همشهریان خواهشمندم تا از حضور در تجمعات و مراسم‌های غیر ضروری اجتناب کرده و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی مانع انتشار بیماری بین هموطنان باشند.

مهدوی دامغانی گفت: طبق مصوبات ابلاغی برگزاری مراسم در آرامستان و ورود به آرامستان‌ها جهت زیارت اهل قبور در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی ممنوع بوده و حضور خانواده متوفی جهت تدفین نیز با محدودیت رو به رو است و از شهروندان درخواست می‌شود به جهت حفظ سلامت خود از تجمع در آرامستان‌ها خودداری کنند.

کد خبر 511015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.