هوشمندسازی باید همه جانبه باشد

یک دکترای شهرسازی گفت: هوشمندسازی فرآیندی زمان‌بر است و باید در تمامی سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های شهری مورد توجه قرار بگیرد و پیاده‌سازی شود.

راما قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهمترین گام‌های هوشمندسازی شهر، ارتقای سامانه‌های تصمیم‌گیری بوده و نیاز است این روند در تمامی ابعاد شهر از جمله بعد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: ارتقای سامانه‌های تصمیم گیری علاوه بر کاهش هزینه سازمان‌ها از مراجعه شهروندان به ارگان‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

این دکترای شهرسازی خاطرنشان کرد: امروزه در فرآیند هوشمندسازی شهرهای ما بیشتر ارائه خدمات به صورت الکترونیک و ارتقا و به‌روزرسانی سامانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و به سایر مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اعتمادسازی میان مدیریت شهری و شهروندان همچنین آموزش صحیح از مهمترین ملزوماتی است که در فرآیند هوشمندسازی باید مورد توجه قرار بگیرد؛ از این جهت یکی از مهمترین مراحل، این است که شهروندان سامانه‌های ارائه دهنده خدمات الکترونیک را بشناسند و نسبت به کارکرد تجهیزات هوشمند آگاه باشند.

قلمبر دزفولی ادامه داد: اعتمادسازی بعد از شناخت اهمیت زیادی دارد بدین معنا که یک شهروند در هر رده سنی و با هر جنسیتی که باشد باید بداند که ایمنی و امنیت او در استفاده از این سامانه‌ها حفظ می‌شود.

وی گفت: هوشمندسازی فرایندی زمان‌بر است و باید در تمامی سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های شهری مورد توجه قرار بگیرد با این حال چنانچه مدیری این موضوع را با جدیت دنبال کند می‌تواند تا حدود زیادی نسبت به هوشمندسازی زیرساخت‌های زیر مجموعه‌های خود اقدام کند.

این دکترای شهرسازی تاکید کرد: البته به منظور ارتقای سامانه‌های تصمیم‌گیری که بخش مهمی از هوشمندسازی را شامل می‌شود نیاز است سایر نهادها نیز همراهی و همکاری کنند که در این میان بحث مدیریت یکپارچه شهری مطرح می‌شود.

کد خبر 510995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.