کاروان المپیک ایران در روز نهم/ ناکامی ملی پوشان بسکتبال و دومیدانی

کاروان ایران در نهمین روز المپیک، از بامداد شنبه پا به عرصه رقابت گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز شنبه _ ۹ مرداد ماه _ ورزشکاران المپیک ایران در نهمین روز از رقابت‌های المپیک، در رشته‌های مختلف به رقابت با حریفان خود پرداختند که نتایج آن به شرح زیر است:

* تیم ملی بسکتبال کشورمان با قبول شکست مقابل فرانسه با نتیجه ۷۹ بر ۶۲، به کار خود در المپیک توکیو با سه شکست متوالی پایان داد.

* صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان باسابقه تیم ملی بسکتبال پس از حذف ایران از رقابت‌های المپیک، از تیم ملی خداحافظی کرد.

* در پی پایان کار تیم ملی بسکتبال در المپیک، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) با انتشار پیامی به زبان فارسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: " امیدواریم در المپیک ۲۰۲۴ توکیو ببینیم‌تون".

* نجمه خدمتی و فاطمه کرم‌زاده در مرحله انتخابی تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر بانوان با ۳۵ ورزشکار رقابت کردند که نجمه خدمتی با کسب مجموع ۱۱۶۵ امتیاز در رده هجدهم قرار گرفت و فاطمه کرم زاده با کسب مجموع ۱۱۶۵ امتیاز بیست و دوم شد تا هر دو از صعود به فینال راه پیدا کنند.

* با برگزاری قرعه‌کشی وزن‌های ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی، علیرضا نجاتی و میرزاده حریفان خود را شناختند.

* حسن تفتیان در گروه ششم مرحله مقدماتی دو ۱۰۰ متر، با گذر از خط پایان پس از ۱۰ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه در کروه خود چهارم شد و به دلیل رکورد پایین‌تر نسبت به نفرات چهارم سایر گروه‌ها نتوانست از شانس مجدد نیز استفاده کند و از صعود به نیمه نهایی باز ماند.

* به این ترتیب نهمین روز از المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای ورزشکاران ایرانی بدون کسب مدال و با حذف تمامی ورزشکاران کشورمان در مرحله مقدماتی پایان یافت و کاروان ایران با یک مدال طلا در رده سی هفتم جدول توزیع مدال در روز نهم قرار گرفت.

کد خبر 510878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.