ایران ۶۲ - فرانسه ۷۹/ پایان کار بسکتبال ایران در توکیو با سه شکست

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین نبرد خود در المپیک توکیو، مغلوب فرانسه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی بسکتبال کشورمان در سومین دیدار گروهی خود در المپیک از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه امروز شنبه - ۹ مرداد ماه - به مصاف فرانسه قدرتمند رفت که در نهایت با نتیجه ۷۹ بر ۶۲ مغلوب شد تا به این ترتیب پرونده بسکتبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ با سه شکست بسته شود.

ترکیب ابتدایی ایران:
صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد حدادی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی (سرمربی: مهران شاهین‌طبع)

ترکیب ابتدایی فرانسه:
نیکولاس باتوم، ناندو د کولو، ایوان فورنیر، رودی گوبرت و گوئرسچون یابوسله (سرمربی: وینسنت کالت)

کوارتر اول:

بازی با درخشش ستاره فرانسوی رئال مادرید یعنی یابوسله آغاز شد و او با تأثیرگذاری خود تیم ملی کشورش را ۶ بر صفر پیش انداخت. در ادامه کوارتر اول ایران توانست خودش را پیدا کند و حتی می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما اینطور نشد تا این کوارتر با نتیجه ۲۲ بر ۱۷ به سود فرانسه تمام شود.

کوارتر دوم:

فرانسوی‌ها کوارتر دوم را نیز بهتر آغاز کردند و خیلی زود اختلاف را به ۱۰ پوئن افزایش دادند. شاهین طبع در همین حین تصمیم گرفت در ترکیب تیمش تغییر ایجاد کند ولی کارساز نبود و اشتباهات جلال‌پور و آرون گرامی‌پور، باعث شد تا ایران با ۱۹ امتیاز اختلاف و نتیجه ۴۶ بر ۲۷ نیمه اول را به پایان رساند. در اواخر این کوارتر حامد حدادی از ناحیه زانو احساس ناراحتی کرد که کادر پزشکی ایران با کمپرس یخ سعی کرد دردش را کاهش دهد.

کوارتر سوم:

در سومین کوارتر شاهد اوج درخشش حامد حدادی در این مسابقه بودیم. او با دو بلاک شات روی دستان فال و یوبوسله، دو ستاره تیم ملی فرانسه باعث شد دو تیم نزدیک بهم پیش بروند. با این وجود شاگردان شاهین طبع نتوانستند خیلی به فرانسه نزدیک شوند و این بار با ۱۵ امتیاز اختلاف و نتیجه ۶۲ بر ۴۷ به سراغ کوارتر پایانی رفتند.

کوارتر چهارم:

حامد حدادی با دو امتیازی که در ابتدا کوارتر چهارم گرفت، اختلاف پوئن را به ۱۳ امتیاز کاهش داد. شاهین طبع دوباره تغییراتی در بازیکنان حاضر در زمین اعمال کرد اما نتیجه سوء داشت و فرانسه دوباره اختلاف را به ۱۹ امتیاز افزایش داد. در ادامه دو تیم گام به گام نزدیک‌تر پیش رفتند و حتی اسلم دانک تماشایی کاظمی فاصله را تا ۱۵ امتیازی فرانسه کاهش داد اما اشتباه دیگر نفرات باعث شد تا این مسابقه در نهایت با نتیجه ۷۹ بر ۶۲ به سود آبی‌پواشن فرانسه خاتمه یابد.

کد خبر 510877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.