رویداد نجومی شنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۰+ جزئیات

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: ماه، شنبه _ نهم مردادماه_ در فاز تربیع آخر قرار خواهد گرفت.

فاطمه فخرایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به زمان تربیع آخر ماه، اظهار کرد: ماه، شنبه _۹ مردادماه_ فاز آخر را پشت سر می‌گذارد در نیمه شب طلوع می‌کند و قبل از طلوع خورشید به اوج خود می‌رسد. ماه ساعت ۰۰:۱۷ بامداد طلوع می‌کند و زمانی که به ارتفاع ۷۰ درجه از جنوب شرقی ناظر زمینی که برسد با چشم قابل رصد خواهد بود. ماه قبل از این که در روشنایی صبح حوالی ساعت ۰۵:۵۸ کمرنگ شود قابل مشاهده است.

وی افزود: این جرم آسمانی شنبه _۹ مردادماه_ به صورت یک نیم‌دایره روشن در آسمان ظاهر می‌شود همچنین هر چهار هفته یک بار به دور زمین می‌چرخد و باعث چرخش فازهای آن در ماه نو، ربع اول، ماه کامل و ربع آخر می‌شود که بعد از گذشت ۲۹ و نیم روز گام‌های آن کامل می‌شود. ماه با پیشرفت در این چرخه طی زمان‌های مختلف شبانه روز قابل مشاهده است. شنبه _۹ مردادماه_ این جرم آسمانی در نیمه شب طلوع می‌کند تا سپیده دم در بالاترین نقطه آسمان ظاهر می‌شود و در اواسط روز هنگام ظهر نیز غروب می‌کند.

کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان با اشاره به این که ماه طی روزهای آینده هر روز ۵۰ دقیقه دیرتر طلوع می‌کند، گفت: ماه طی روزهای آینده قبل از طلوع آفتاب برای مدت زمان کمتری در آسمان قابل مشاهده است و لحظاتی قبل از طلوع آفتاب از افق شرقی طلوع می‌کند. این جرم آسمانی با رسیدن به ماه نو در حوالی سحر طلوع می‌کند و تقریباً زمان غروب خورشید نیز افول می‌کند و با این حساب ماه فقط در طول روز در آسمان حضور دارد. در پدیده تربیع آخر شنبه _۹ مردادماه_ ماه ۲۱ روزه در صورت فلکی حمل قرار خواهد داشت.

کد خبر 510764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.