شایسته سالاری ملاک انتصابات در دوره پنجم بود/ احداث سالن اجلاس با اعتبار ۱۲۰۰ میلیاردی

شهردار اصفهان با بیان اینکه روز یکشنبه هفته آینده پروژه سالن اجلاس با صرف ۱,۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، گفت: در چهار سال اخیر هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _جمعه هشتم مردادماه ۱۴۰۰_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های منطقه یک شهرداری اظهار کرد: خوشبختانه در روز گذشته شاهد افتتاح میدان شهدای هسته‌ای در شرق اصفهان به عنوان آرزوی دیرینه و مطالبه جدی مردم بودیم، این پروژه و خیابان سازی اطراف آن از جمله خیابان‌های ارغوانیه، سلمان فارسی و روشن دشت با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی افزود: علاوه بر افتتاح میدان شهدای هسته‌ای کلنگ تقاطع غیر همسطح شهید فخری زاده که برای آزادسازی آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، به زمین زده شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در روزهای قبل ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه پنج افتتاح شد، خاطرنشان کرد: در طرح عید تا عید ۷۰ پروژه به ارزش دو هزار میلیارد تومان در شهر اصفهان افتتاح شده است.

هزار میلیارد تومان در ۴ سال اخیر برای پروژه اجلاس هزینه شد

وی با بیان اینکه روز یکشنبه هفته آینده پروژه سالن اجلاس با صرف ۱,۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، افزود: تا پیش از آغاز فعالیت این دوره مدیریت شهری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه اجلاس هزینه شده بود و در چهار سال اخیر نیز هزار میلیارد تومان هزینه شد و ۶۰ درصد اقدامات باقیمانده به اتمام رسید البته بخشی از پروژه باقی می‌ماند که ربطی به اجلاس ندارد و به مرور تکمیل خواهد شد.

نوروزی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: این منطقه در مرکزیت شهر واقع شده که امکان تأمین درآمد در آن سخت است و با توجه به وجود هشت بیمارستان و آثار ناشی از آن از جمله مطب پزشکان با مشکل بزرگ ترافیک روبرو است.

وی با بیان اینکه بیشترین مراکز فرهنگی و تفریحی شهر در منطقه یک قرار دارد، ادامه داد: در این منطقه چهارباغ، میدان امام حسین، خیابان‌های متعدد تجاری و اداری وجود دارد و منطقه‌ای است که می‌تواند به لحاظ ساخت و ساز توسعه پیدا کند، اما با موانع بزرگی مواجه است.

شهردار اصفهان گفت: ۱۵ درصد بافت تاریخی ۵۰۰ هکتاری شهر اصفهان و ۲۳ درصد بافت فرسوده شهر در منطقه یک با ۸۱ هزار نفر جمعیت قرار دارد.

وی تصریح کرد: در منطقه یک ۸۰ مسجد با ۷۸ هیئت مذهبی قرار دارد و درواقع این منطقه کانون خدمت به دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در شهر است.

نوروزی با بیان اینکه مدیریت در منطقه یک برای ارائه خدمات ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد، ادامه داد: سه ایستگاه خط دو مترو در منطقه یک در حال احداث است که بخشی از هزینه‌های آن به منطقه تحمیل می‌شد که در واقع هزینه است و درآمدی محسوب نمی‌شود.

ایجاد صندوق خزانه در شهرداری اصفهان

وی با بیان اینکه در منطقه یک به لحاظ بافت تاریخی امکان کد ارتفاعی مناسب برای ساخت و ساز وجود ندارد، اظهار کرد: بخشی از هویت شهر یعنی بیشترین درختان چنار در این منطقه قرار دارد همچنین مادی های متعدد در محدوده این منطقه وجود دارد، اما نباید به این منطقه نگاه درآمدی داشت بلکه باید درآمدها را صرف حفظ دستاوردهای شهر در این منطقه کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بیشترین بافت تاریخی شهر اصفهان در منطقه شش واقع شده در حالی که عده‌ای گمان می‌کنند منطقه سه دارای بافت تاریخی است، افزود: تخت فولاد به عنوان دومین قبرستان جهان اسلام که دارای تکایای مختلف از شخصیت‌های مذهبی است در منطقه شش قرار دارد همچنین کلیسای وانک در محدوده تاریخی منطقه پنج قرار دارد که این مناطق ترکیبی از هزینه و درآمد هستند از این رو بخشی از هزینه‌های اتوبوسرانی برعهده مناطق پنج و شش شهرداری گذاشته شده، زیرا بر این باوریم امکانات شهری باید در خدمت همه مردم باشد.

وی تصریح کرد: وقتی از همه شهر به دلیل برخورداری منطقه یک از امکانات ویژه، مانند درمان، فعالیت اقتصادی و یا اداری خود به این محدوده مراجعه می‌کنند بی شک ترافیک و آلودی هوا نیز ایجاد و زندگی برای ساکنان آن با چالش‌هایی مواجه می‌شود، از این رو صندوق خزانه را در شهرداری برای کمک به انجام برخی خدمات ایجاد کردیم که تاکنون برکات زیادی به همراه داشته و هرگاه به لحاظ شرایط مالی به صفر نزدیک می‌شدیم می‌دانستیم که یک پشتیبان و مخزن داریم که با یک تدبیر آگاهانه ایجاد شده است.

انتصاب ۳۰ مدیر زن در دوره پنجم مدیریت شهری

نوروزی منطقه یک شهرداری را یک منطقه استثنایی خواند و تأکید کرد: بسیاری بر این باور بودند که با توجه به شرایط خاص منطقه از خانم برای مدیریت در آن استفاده نشود، اما خانم شکرانی به این میدان سخت پا گذاشت و توانست به خوبی در این منطقه مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ مدیر خانم در این دوره مدیریت شهری منصوب شدند که ارزیابی‌ها نشان از موفقیت آن‌ها دارد چرا که این افراد در مراکز فرهنگی معلم یا رئیس بودند و آنجا بهتر از مردان اثبات کردند که فعالیت داشته‌اند.

وی گفت: برای آنکه «توانستن را به منصه ظهور بگذاریم از توان خانم‌ها استفاده کردیم و امروز خوشحالیم که علاوه بر انگیزه و پشتکار، سلامت کار، شفافیت و اطلاع رسانی دقیق از همه امور را بیشتر رعایت کردند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: خدمات رسانی به همه شهروندان و شهر در دستور کار مدیریت شهری است و برای شهرداری مذهب، فرهنگ، قومیت و نژاد، تفاوتی نداشته و شبانه روز خدمت رسانی به همه مردم دغدغه ما بوده است.

ملاک انتخاب مدیران شایسته سالاری بوده است

وی اظهار کرد: در انتخاب مدیران ملاکی مد نظر نداشتیم که برخی به ناحق بر این باور بودند که در انتخاب‌ها سیاسی عمل کردیم، اما اگر منصفانه قضاوت شود، گواهی می‌دهد کمترین گرایش سیاسی مطرح بود، زیرا ملاک شهرداری در دوره پنجم شایسته سالاری بوده است نه نیروهای خودی و غیرخودی و به همین جهت ۹۰ درصد مدیران از افراد سابق بودند.

نوروزی تأکید کرد: همه کسانی که از دوره قبل مدیریت شهری رفتند که تعداد آن‌ها قلیل بود، امری منتصب به مدیریت قبلی بود.

وی با بیان اینکه شفاف سازی باید همیشه تداوم داشته باشد، ادامه داد: امروز شرایط به گونه‌ای فراهم شده که هرکسی بخواهد می‌تواند از سایت شهرداری بازدید کرده و اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورد چرا که شفافیت این زیرساخت را مهیا کرده است.

شهردار اصفهان افزود: مدیریت شهری پنجم آمادگی دارد به عنوان شهروند از روز شنبه آینده در راستای خدمت به مردم و بهزیستی شهر اصفهان مدیریت جدید را همراهی کند.

کد خبر 510755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.