احداث پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت ترافیک مرکز شهر را کاهش می‌دهد

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: احداث خیابان سردار شهید کلاهدوزان حدفاصل خیابان میرداماد تا خیابان طالقانی و پارکینگ زیرسطحی اردیبهشت تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک مرکز شهر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهین شکرانی امروز جمعه _هشتم مرداد ماه ۱۴۰۰ _ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های منطقه یک شهرداری اظهار کرد: تکمیل مسیر ادامه خیابان اردیبهشت حدفاصل خیابان‌های میرداماد تا طالقانی به طول حدود ۵۰۰ متر و عرض بدنه ۲۶ تا ۲۸ متر تکمیل شده است.

وی افزود: با احداث این خیابان محور شمالی_ جنوبی خیابان اردیبهشت تکمیل می‌شود و با توجه به یکطرفه بودن خیابان کاشانی، این خیابان تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان اردیبهشت با ظرفیت ۱۰۳ خودرو تصریح کرد: با توجه به نزدیکی پارکینگ به بیمارستان‌های کاشانی و احمدیه پیش‌بینی می‌شود کمک شایانی به مراجعه‌کنندگان این بیمارستانها داشته باشد.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان ادامه داد: در سال ۹۶ حدود ۵۰ درصد آزادسازی ادامه خیابان اردیبهشت انجام شده بود که با توجه به مشکلات اجرایی و افزایش هزینه‌ها تکمیل آزادسازی آن در این دوره انجام شد و امروز شاهد افتتاح پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه یک آزادسازی‌های زیاد و تعریف گذرهای آن است، گفت: ۴۰۰ هزار متر مربع آزادسازی و تعریض گذر در طرح تفصیلی منطقه یک پیش‌بینی شده که با افزایش هزینه‌های املاک، انجام این اقدام دشوار است و انتظار می‌رود شهروندان در راستای آزادسازی گذرها همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

شکرانی تصریح کرد: ۳۵ درصد سطح منطقه را بافت فرسوده تشکیل داده که تخریب و بازسازی آن به سختی انجام می‌شود و مشکلات اقتصادی از سرعت کار می‌کاهد که امیدواریم با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه نسبت به سرعت بخشی بازآفرینی بافت ناکارآمد و فرسوده اقدام شود.

وی اظهار کرد: البته کد ارتفاعی کم در منطقه انگیزه شهروندان برای تخریب و بازسازی را کاهش داده و این یکی دیگر از مشکلات منطقه به شمار می‌رود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تاکید کرد: علیرغم این مسائل چند اتفاق خوب برای منطقه افتاده که از جمله آن می‌توان به فعال شدن سه ایستگاه مترو و آغاز عملیات اجرایی تونل مترو در محدوده این منطقه اشاره کرد؛ همچنین افتتاح خیابان سردار شهید کلاهدوزان، فعال شدن خط دو مترو در محور طالقانی حدفاصل میدان امام حسین تا صاحب روضات از دیگر اتفاقات خوشایند است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه پروژه چهار باغ با همت ویژه شهردار و شورای شهر وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده و گذرهای منتهی به آن از سمت غرب ساماندهی شده است، تصریح کرد: دیگر پروژه این منطقه ساماندهی اطراف مادی نیاصرم است که به عنوان یکی از مادی های خاص در دستور کار قرار دارد، در طراحی صورت گرفته در اطراف مادی وسایل نقلیه عبور نمی‌کند و یک گذر به عنوان یک محور گردشگری در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امروز همچنین شاهد بهره‌برداری از نورپردازی پل مارنان و پل آذر، پروژه آب و نور در خیابان مطهری، کف سازی گذر علی قلی آقا و محور بیدآبادی و بهره‌برداری از کلکتور آب رسانی شرق به غرب حد فاصل میدان انقلاب تا پل وحید هستیم.

کد خبر 510743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.