چرا خیابان شهید رجایی بابلسر پیاده‌راه نشد؟

با اتمام پروژه سنگفرش خیابان رجایی بابلسر، بر خلاف انتظار که تصور می رفت این محوطه در بازار این ‏شهر به پیاده راه تبدیل شود، تردد خودروها روی آن، تعجب همگان را برانگیخته است.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، سنگفرش خیابان‌ها و نیز پیاده محور کردن بخشی از خیابان‌ها در سال‌های اخیر توسط مدیران شهری مورد توجه قرار گرفته است چرا که باعث افزایش جذابیت شهری و تنوع بخشی به محیط خواهد شد.

در همین راستا مدیریت شهری بابلسر تصمیم گرفت تا خیابان رجایی را همچون بسیاری از شهرها برای جذب گردشگر و افزایش زیبایی بصری و ترویج فرهنگ پیاده مداری سنگفرش کند، اما چندی از این تصمیم نگذشت که بر خلاف انتظار که تصور می‌رفت این محوطه در بازار این شهر به پیاده راه تبدیل شود، تردد خودروها روی آن، تعجب همگان را برانگیخت و تردد خودروها روی این سنگفرش که مسلماً تخریب آن را به دنبال خواهد داشت مورد اعتراض بسیاری قرار گرفت قرار گرفت.

اعتراض رئیس کمیسیون عمران شورا

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر بابلسر در اینستاگرام خود اینگونه نوشته است: «در راستای اهداف متعالی در شهر بابلسر شاهد پیاده سازی طرح سنگفرش خیابان رجایی به منظور رونق صنعت گردشگری و افزایش جاذبه توریستی به مانند خیابان‌های پرآوازه‌ای همچون باغ سپهسالار و ۳۰ تیر تهران همچنین تربیت تبریز و خیابان شهرداری در شهر رشت بودیم و قرار شد در این خیابان تصمیماتی به مشابه آنها صورت گیرد.

متأسفانه اخبار موجود حاکی است که به علت اعتراض تعدادی از کسبه‌های ساکن این خیابان، شهرداری تصمیم به تردد خودروها در این مسیر گرفته است.

جدای از اهدافی مانند جاذبه‌های توریستی، تشویق مردم به پیاده روی، کاهش آلودگی هوا، زیباسازی شهری و طولانی شدن عمر خیابان که همگی با این تصمیم دچار مشکل خواهد شد، مهمترین ایراد به این تصمیم هدر رفتن هزینه‌های طرح خواهد بود.

از بین رفتن زیبایی سطح سنگفرش و کم شدن عمر آن!!!

بهتر است نهاد شهرداری به جای از بین بردن زحمات و هزینه‌هایی که برای این طرح استفاده شده به طریقی دیگر موجبات جلب رضایت کسبه را فراهم کند.

اینگونه تصمیمات بی احترامی در حق تمام مردمی است که با اجرای این طرح به تحولی جدید در رونق شهر دلبسته بودند و کسبه عزیز و صبور هم مطمئن باشند با صبوری آنها، سود حاصل از اجرای این کار در بلند مدت حاصل خواهد شد.

متأسفانه تصمیمات نهایی در حوزه اختیارات بنده به تنهایی نیست، اما امیدوارم چنین تصمیماتی که حاصل آن مخدوش شدن اعتماد جامعه نسبت به نهادها و صلاحیت آنهاست با تأمل و هم اندیشی بیشتری اتخاذ شود.

مردم عزیزم از سوزش آفتاب تحول‌ها نترسید قبل هر پرواز سختی پیله شکستن بوده!!!

تعیین نوع کاربری خیابان با شورای ترافیک است

شهرداری بابلسر در این زمینه نیز نظراتی دارد و درباره این اعتراض در قالب جوابیه گفته است: «این پروژه نقش بسزایی در رونق افزایی صنعت گردشگری بابلسر داشته و در متحول ساختن سیما و منظر شهری سهم مهمی بر عهده دارد، اما آنچه در این پیوند مورد تغافل قرار گرفته این است که نوع کاربری این خیابان و دیگر معابر بابلسر و حتی دیگر شهرهای کشور را شورای ترافیک شهر مشخص می‌سازد و نه شهرداری بنابراین در آنچه مورد انتقاد از سوی عضو شورای شهر و برخی از شهروندان قرار گرفته است شهرداری بابلسر هیچ نقشی ندارد.

چون به استقلال دستگاه‌ها، ارگان‌ها و به تبع آنها شوراهای مختلف شهر و از جمله شورای ترافیک احترام می‌گذاریم چاره‌ای فراسوی خود ندیدیم مگر اجرای مصوبه این شورا که اجازه آمد و شد انواع اتومبیل‌ها را در خیابان شهید رجایی صادر کرده و مانع از پیاده راه شدن این خیابان شده است.

همانطور که مستحضرید برای احداث کوچک‌ترین سرعت‌گیر در خیابان‌های محوری با درخواست پلیس راهور و با صدور مجوز شورای ترافیک شهرستان نسبت به این کار اقدام می‌شود.

اجرای طرح سنگفرش خیابان شهید رجایی خواسته شورای شهر و شهروندان از ادوار گذشته تا کنون بوده است که با تصویب شورای شهر و تأیید کمیته انطباق شهرداری پیرو این درخواست، شهرداری بابلسر اقدام به اجرای آن کرده پس نه در اجرای این پروژه پیشگامی کرده و نه در تبدیل نشدن آن به پیاده راه کوتاهی و سهل انگاری که فقط و فقط به خواسته شورای ترافیک جامه عمل پوشانده است.»

کد خبر 510466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.