اعتبار مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری تصویب‌نامه مربوط به تخصیص اعتبار برای مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان را ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری تصویبنامه مربوط به تخصیص اعتبار برای مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه بیست و هفتم تیر ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به منظور مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان، با تخصیص اعتبارات لازم به شرح زیر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان موافقت کرد.

الف- مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای به منظور جلوگیری از پیشروی آب دریا در اراضی کشاورزی و نخلستان‌های آبادان و خرمشهر از طریق تکمیل سدهای مارد و پایین دست بهمنشیر (چوئبده) براساس برنامه زمان‌بندی اجرای طرح،

ب- مبلغ دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای به منظور پرداخت مانده مطالبات کشاورزان ناشی از خسارت وارده به اراضی کشاورزی آن استان بر اثر سیل سال ۱۳۹۸،

پ- مبلغ چهار هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای به منظور اجرای پروژه‌های تأمین آب، آب‌رسانی روستایی و عشایری، مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی و لایروبی کانال‌ها و رودخانه‌های استان،

ت- مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای برای آبیاری نهال‌کاری‌های سنواتی منابع طبیعی در کانون‌های بحرانی ایجاد گرد و غبار،

ث- مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای برای مبارزه با آفات و بیماری جنگل‌ها،

ج- مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای برای تأمین علوفه و آب دام‌های سنگین (گاومیش) و برای جبران خسارت وارده به این نوع دام‌ها.

همچنین مطابق تصمیم اعضای دولت، وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی مکلفند در تعیین پروژه‌ها و توزیع اعتبارات مربوطه، استان خوزستان را در اولویت قرار داده و حداقل ۱۵ درصد اعتبارات را برای پروژه‌های آن استان منظور نمایند.

علاوه بر این، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به تخصیص ۱۰۰ درصدی طرح‌های مربوط به بخش آب استان خوزستان اقدام کند.

ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی مربوط و استانداری خوزستان موظفند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کنند.

کد خبر 510416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.