کرونای دلتا کودکان و نوزادان را بیشتر درگیر می‌کند

عضو هیئت علمی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خطرات ویروس دلتا در نوزادان و کودکان بیشتر از سایر گروه‌های سنی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بیش از یک ماه است که موج پنجم کرونا در کشورمان بر مبنای شیوع کرونای دلتا آغاز شده است و همان کرونای هندی است. کرونای دلتا ۶۰ درصد مسری‌تر از کرونای انگلیسی است و کودکان و نوزادان را بیشتر از سایر گروه‌های سنی درگیر می‌کند. علائم آن بسیار شبیه سرماخوردگی است و جعفری، عضو هیئت علمی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه، گفت: ماهیت ویروس جهش یافته دلتا در افزایش انتقال و سرایت‌پذیری آن بوده و خطرات این ویروس در نوزادان و کودکان بیشتر از سایر گروه‌های سنی است.

وی افزود: ویروس کرونا با گذشت زمان و تکثیر در جوامع انسانی دچار موتاسیون (جهش) و تغییر می‌شود و تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند.

عضو هیئت علمی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: گونه‌های مختلف ویروس کرونا برای گروه سنی اطفال خطرآفرین بوده و از خصوصیات دیگر نوع جدید آنکه دلتا نام دارد در احتمال بالاتر ابتلای کودکان و نوجوانان بوده است و والدین باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

کد خبر 510332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.