اصلی‌ترین موانع دولت ابراهیم رئیسی چیست؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رئیس دولت سیزدهم با مجموعه‌ای از مشکلات تشدید شده در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اعم از تحریم‌ها، کرونا، اشتغال، مسکن و فقدان سرمایه و بحران بی‌اعتمادی عمومی دست به گریبان خواهد بود.

جلال خوشچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص موانع دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت دوازدهم با هر کارنامه‌ای بزودی جای خود را به دولت سیزدهم می‌سپارد. این در حالی است که مطالبات مردم از نظام سیاسی افزایش یافته و پاسخ فوری به آنها با وعده و یا آنچه به درستی گفتار درمانی تعبیر شده‌، دیگر کار ساز نیست. بی‌اعتمادی عمومی و نبود ایده قدرتمند و راه‌گشا برای برون‌رفت از مشکلات خرد و کلان، اصلی‌ترین موانع پیش روی دولت رئیسی است.

وی افزود: دولت روحانی با ایده برجام و اعلام رویکرد تعامل سازنده در سیاست خارجی به عنوان چاره عادی سازی اوضاع در کشور، توانست فرصتی هشت ساله را برای خود مهیا کند، اما سرخوردگی‌های ناشی از ناکامی در دستیابی به امتیازهای وعده داده شده در پی ایجاد بن بست برجام و تشدید مشکلاتی که تا تهدید امنیت سفره‌های مردم دامن گسترده، بار دیگر اعتمادی‌های عمومی را به حد نقطه صفر بازگردانده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: مردم در هشت سال گذشته، شاهد رقابت و نزاع میان دو رویکرد تأثیرگذار بر اوضاع کشور بوده‌اند؛ رویکردی که به بازگشت به توافق‌های بین‌المللی، عادی سازی روابط خارجی و ایجاد تمهیدات لازم در این بستر برای برون رفت از مشکلات ناشی از تحریم‌های شکننده باور داشته است.

خوشچهره تاکید کرد: مخالفان رویکرد تعاملی به رغم ادعای همسویی با رئیس دولت سیزدهم، همچنان فاقد ایده قدرتمند و کارآمد برای جایگزین شدن سیاست دولت روحانی هستند. همین مهم است که سطح مطالبه خواهی مردم را بالا برده است. در نگاه مردم، طی بیش از چهار دهه گذشته، فرصت‌های لازم به دولتمردان از هر طیف و گرایش داده شد تا ابتکارها و برنامه‌های خود را به اجرا گذارند. این مدت، فرصت‌هایی بود که سرمایه آن از ذخیره اعتبار نظام سیاسی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: رئیسی برای بازگشت اعتماد عمومی، دشواری‌های بسیاری را پیش رو دارد به ویژه که با کاهش منابع لازم برای برون رفت از مشکلات روبه‌رو خواهد بود و از سوی دیگر، زمان و فرصت برای وی کوتاه‌تر از دولت‌های پیشین است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: رئیس دولت سیزدهم با مجموعه‌ای از مشکلات تشدید شده در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اعم از تحریم‌ها، کرونا، اشتغال، مسکن، فقدان سرمایه … و بحران بی‌اعتمادی عمومی دست به گریبان خواهد بود. رئیسی باید به انتخاب‌های سخت با پرهیز کردن از طمع کاری طیف‌های سیاسی سهم‌خواه عمل کند.

کد خبر 510312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.