نیمی از فضای سبز اصفهان تا پایان سال با پساب آبیاری می‌شود/ تردد سپاهانشهری‌ها آسان می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد از فضای سبز چهار هزار هکتاری شهر اصفهان با استفاده از آب‌های خاکستری آبیاری می‌شود، گفت: پیش بینی شده بود که تا پایان سال ۱۴۰۵ این میزان به ۵۰ درصد برسد در حالی که با اقدامات صورت گرفته این هدف تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ _ در آئین اجرای پروژه‌های تصفیه پساب و آبرسانی به فضای سبز شهر اصفهان و بهره برداری از پروژه‌های منطقه پنج شهرداری با گرامیداشت عید سعید غدیر خم و عید ولایت اظهار کرد: افتخار داریم که در طرح عید تا عید هدیه‌های ناقابلی به عنوان وظیفه چهار ساله تقدیم شهروندان می‌شود و آن‌ها هر روز از خدمات جدیدی بهره مند می‌شوند؛ در این راستا به مناسبت عید قربان پروژه خانه دوستدار کودک در منطقه دو شهرداری اصفهان کلنگ زنی شد و امروز شاهد افتتاح دیگر پروژه‌های مهم شهر هستیم.

وی ادامه داد: این روزها با توجه به شرایط کرونایی غریبانه و بدون حضور ذی‌نفعان افتتاح پروژه‌ها انجام می‌شود که امیدواریم هرکدام بتواند گره کوچکی از مشکلات بزرگ مردم بگشاید.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در روزهای بسیار مهم با مردمی مهربان و صاحب حق برای بهره‌مندی از امکانات شهری در منطقه پنج شهرداری اصفهان حضور یافتیم تا شاهد اتفاقات خوشایندی باشیم که در این راستا باید از تک تک افرادی که برای ارائه این خدمات همت کردند، قدردانی کنیم.

نوروزی تصریح کرد: امروز در حوزه تصفیه آب، مخازن و لوله گذاری‌ها همچنین حوزه عمران و آبادانی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود؛ بعد از مترو که شرایطی استثنایی دارد و در چهار سال گذشته بالغ بر پنج هزار میلیارد زیر زمین این شهر هزینه شده تا شهری زیر زمین این شهر ساخته شود، پروژه‌های سالن اجلاس و تصفیه خانه‌ها بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۸۶ کیلومتر لوله گذاری و ۲۲ هزار مترمکعب مخزن سازی در ۱۹ نقطه احداث شده است، گفت: مجموعه خدمات شهری شهرداری توانسته با هزینه‌های سنگین فضای شادی‌آور و بخش مهمی از فضای سبز به عنوان هویت شهری را با تصفیه پساب که روزگاری گندابه های شهر بود، نگه داری کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد از فضای سبز چهار هزار هکتاری شهر اصفهان با استفاده از آب‌های خاکستری آبیاری می‌شود، اظهار کرد: پیش بینی شده بود که تا پایان سال ۱۴۰۵ این میزان به ۵۰ درصد برسد در حالی که با اقدامات صورت گرفته این هدف تا پایان سال جاری محقق خواهد شد و در واقع تا پایان سال کار پنج سال دیگر پایان می‌یابد.

نوروزی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان (رینگ چهارم) تصریح کرد: از آنچه که گفته بودیم جلوتر حرکت کردیم؛ گفتیم پروژه رینگ چهارم در سخت‌ترین نقطه یعنی کیلومتر صفر در مجاورت کارخانه قند به سمت جاده فرودگاه را آغاز می‌کنیم که خوشبختانه تاکنون ۹۰ درصد آزادسازی‌ها انجام شده و بزرگترین پل در مسیر آن احداث شد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر ادامه رینگ چهارم در مجاورت سپاهان شهر همراه با پیست دوچرخه سواری با حضور فرماندهی ارتش کلنگ زنی شد که ساخت آن توسط ارتش با هزینه شهرداری آغاز شده است.

وی اضافه کرد: محدوده بزرگ ۶۰۰ هکتاری در محدوده منطقه پنج شهرداری مسیری را طی می‌کند که آبادانی را به همراه دارد، احساس به ایجاد رینگ را تشدید می‌کند و مترو و ایستگاه آن در سپاهان شهر را به گونه‌ای ایجاد می‌کند که راه برای رفت و آمد شهروندان هموار باشد.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: همه مسئولان هوشیارانه مسیر خدمت رسانی را به گونه‌ای تداوم بخشند که برنامه ۱۴۰۵ که رفاه و آبادانی را در شهر تدوین کرده بدون خلل و خدشه مسیر خود را طی کند تا بهزیستی در شهر تأمین و امید برای مردم تقویت شود و مردم بدانند در شهری زندگی می‌کنند که با برنامه مدیریت می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مسیر خدمت رسانی برای شهروندان که استحقاق دریافت بهترین خدمات را دارند، تداوم یابد، گفت: امیدواریم توانسته باشیم برای آنچه که تکلیف ما و حق شهروندان بوده درست عمل کرده باشیم؛ اگرچه ضعف‌هایی هم وجود داشته که نمی‌توان منکر آن شد نیز از همه عذرخواهی می‌کنم.

کد خبر 510250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.