افتتاح ۲ هزار میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ شهرداری اصفهان

شامگاه_ سه شنبه ۵ مردادماه_ ۲۹ پروژه عمرانی در منطقه پنج شهرداری با حضور شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران شهری با صرف اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احداث باند دوم بلوار نظام در سپاهان شهر با توافق سپاه صاحب‌الزمان (عج) به طول ۱۴۰۰ و عرض ۱۱ متر از جمله پروژه‌های منطقه پنج به شمار می‌رود که امروز با حضور مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.

احداث پارکینگ روباز به وسعت دوهزار و ۴۰۰ مترمربع، اجرای کانال دفع آب‌های سطحی با حجم سنگ‌کاری دوهزار مترمکعب، ساماندهی گذر هوانس شیرازی به مساحت تقریبی دوهزار و ۹۰۰ مترمربع، ساماندهی و تعریض پیاده‌روهای خیابان نظر میانی از دیگر پروژه‌های تکمیل شده در منطقه پنج شهرداری است،

انعقاد و لخته‌سازی تصفیه خانه و مخازن سپاهان شهر با مشخصات اجرای تصفیه خانه تکمیلی در زمینی به مساحت ۶۷۵ مترمربع با مجموع ظرفیت ۱۴۰ لیتر در ثانیه اجرا شده است.

ساماندهی گذر چهارسوق حدفاصل خیابان خاقانی تا کوچه سنگتراش‌ها، ساماندهی گذر نمازخانه استیفن و کوچه تلگرافخانه، پیاده‌روهای مجاور رودخانه در پارک‌های ملت و سعدی از دیگر طرح‌هایی است که امروز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

کفپوش ورزشی تارتان در مسیر پارک ملت حدفاصل سی و سه پل تا پل فلزی، محوطه‌سازی و مبلمان شهری روی سقف پارکینگ وحید در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ مترمربع شامل اجرای آجرفرش، فلاورباکس، بتن‌ریزی، قاب‌های فلزی، نورپردازی انجام شده است.

پیاده‌روسازی خیابان حکیم نظامی به طول ۴۸۰ متر و عرض پنج متر، بازسازی موتورخانه استخر سلمان با مشخصات خرید، سازه فضا کار و پوشش سقف روی مخازن ذخیره فاضلاب سپاهان شهر با مسقف کردن چهار عدد مخزن ذخیره فاضلاب نیز به بهره‌برداری رسید.

بهسازی ایستگاه اتوبوس بی. آر. تی بلوار کشاورز، ساختمان ملاقات غدیر با زیربنای ۱۵۰ مترمربع در دو طبقه، مکانیزه کردن پل عابر پیاده خیابان هزارجریب، پاتوق گنجینه زندگی حسین آباد، آسفالت معابر اصلی و فرعی در سطح منطقه، پیاده‌روسازی ضلع جنوبی خیابان دانشگاه حدفاصل خیابان توحید تا میدان آزادی و مناسب سازی و بهسازی معابر سطح منطقه از دیگر پروژه‌های انجام شده این منطقه است.

سرویس بهداشتی‌های سطح منطقه و سرویس بهداشتی‌های صفه، ساماندهی مادی و گذر روبروی مدرسه فرانسوی‌ها، پیرایش شهری بدنه تجاری خیابان حکیم نظامی، تعمیرات و نگهداری ابنیه شهری (عمرانی)، پیاده‌روسازی معابر در سطح منطقه و نصب المان شهری ورودی خیابان شریعتی (چهارراه پزشک) همچنین آذین‌بندی ورودی کوه صفه از دیگر پروژه‌هایی است که امروز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

عبور و مرور در سپاهان شهر آسان می‌شود / ‬ احداث رینگ چهارم در محدوده سپاهان شهر

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: افتخار داریم که در طرح عید تا عید هدیه‌های ناقابلی به عنوان وظیفه چهار ساله تقدیم شهروندان می‌شود و آن‌ها هر روز از خدمات جدیدی بهره مند می‌شوند؛ در این راستا به مناسبت عید قربان پروژه خانه دوستدار کودک در منطقه دو شهرداری اصفهان کلنگ زنی شد و امروز شاهد افتتاح دیگر پروژه‌های مهم شهر هستیم.

وی ادامه داد: این روزها با توجه به شرایط کرونایی غریبانه و بدون حضور ذی‌نفعان افتتاح پروژه‌ها انجام می‌شود که امیدواریم هرکدام بتواند گره کوچکی از مشکلات بزرگ مردم بگشاید.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در روزهای بسیار مهم با مردمی مهربان و صاحب حق برای بهره‌مندی از امکانات شهری در منطقه پنج شهرداری اصفهان حضور یافتیم تا شاهد اتفاقات خوشایندی باشیم که در این راستا باید از تک تک افرادی که برای ارائه این خدمات همت کردند، قدردانی کنیم.

نوروزی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان (رینگ چهارم) تصریح کرد: از آنچه که گفته بودیم جلوتر حرکت کردیم؛ گفتیم پروژه رینگ چهارم در سخت‌ترین نقطه یعنی کیلومتر صفر در مجاورت کارخانه قند به سمت جاده فرودگاه را آغاز می‌کنیم که خوشبختانه تاکنون ۹۰ درصد آزادسازی‌ها انجام شده و بزرگترین پل در مسیر آن احداث شد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر ادامه رینگ چهارم در مجاورت سپاهان شهر همراه با پیست دوچرخه سواری با حضور فرماندهی ارتش کلنگ زنی شد که ساخت آن توسط ارتش با هزینه شهرداری آغاز شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه متروی بهارستان راه طولانی طی کرده و باید ایستگاه و مسیری برای سپاهان شهر اندیشیده شود، گفت: محوطه بزرگ ۶۰۰ هکتاری در منطقه پنج برای احداث ایستگاه مترو پیش بینی شده است که این مسیر آبادانی را به همراه دارد و رفت و آمد شهروندان سپاهان شهر را هموار می‌کند.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: همه مسئولان هوشیارانه مسیر خدمت رسانی را به گونه‌ای تداوم بخشند که برنامه ۱۴۰۵ که رفاه و آبادانی را در شهر تدوین کرده بدون خلل و خدشه مسیر خود را طی کند تا بهزیستی در شهر تأمین و امید برای مردم تقویت شود و مردم بدانند در شهری زندگی می‌کنند که با برنامه مدیریت می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه مسیر خدمت رسانی برای شهروندان که استحقاق دریافت بهترین خدمات را دارند، تداوم یابد، گفت: امیدواریم توانسته باشیم برای آنچه که تکلیف ما و حق شهروندان بوده درست عمل کرده باشیم؛ اگرچه ضعف‌هایی هم وجود داشته که نمی‌توان منکر آن شد نیز از همه عذرخواهی می‌کنم.

ایجاد اتفاقات مبارک در شهر پاسداری از خون شهدا است

همچنین علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رسالت ما این باشد که در پاسداری از خون شهدا شرایطی ایجاد کنیم که همه مردم به دنبال مسبب اصلی اتفاقات مبارک باشند و ببینند چه کسانی باعث شدند که زندگی خوب توأم با آرامش و امنیت را داشته باشند.

نصراصفهانی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی هرچه بیشتر شرایط زیست بهتر برای مردم فراهم شود به مسلمان بودن و شیعه بودن خود بیشتر افتخار می‌کنند، اظهار کرد: از حدود دو سال قبل که در شرایط سخت کرونایی قرار گرفتیم و قرار شد با این ویروس زندگی کنیم، تغییر روش داده و مقرر شد علی رغم محدودیت‌ها مراسم در مکان‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و جلسات شورای شهر را مزین به برنامه هر یکشنبه یک افتتاح کنیم تا با دعوت از مدیران گزارشی از پروژه‌ها اعلام شود.

وی با ابراز خرسندی از اجرای برنامه هر یکشنبه یک افتتاح از دو سال گذشته تاکنون به صورت منظم گفت: خدا را شاکریم که در این دوره مدیریت شهری، شهری پرجنب و جوشی را با اجرای پروژه‌های عمرانی، زیست محیطی، اجتماعی و حمل ونقلی داشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به جهت قرار گرفتن در تنگنای زمان می‌بینیم که فاصله افتتاح پروژه‌ها کمتر شده و در طرح عید تا عید هر روز شاهد افتتاح پروژه‌ها در شهر هستیم و تمام این اتفاقات خوشایند در سایه تلاش و کوشش مدیران شهرداری، شهردار و معاونان و دیگر دست اندرکاران و تسهیل امور در شورای شهر محقق شده که امیدواریم در این روزهای پایانی به قول‌هایی که داده بودیم جامعه عمل بپوشانیم.

وی افزود: شش ماه پیش که در صحن شورای اسلامی شهر اعلام کردیم با قدرت و امید و صلابت با انگیزه تا ساعات پایانی مأموریت مسائل را دنبال می‌کنیم که امروز شاهد تحقق این مهم هستیم و به هیچ عنوان وادادگی، خستگی، دلمردگی و ناامیدی بر مدیریت شهری اصفهان حاکم نشد؛ حتی پس از اعلام نتایج انتخابات سرعت عمل در اجرای برنامه‌ها شتاب گرفت که این اتفاق زیبنده مدیرانی است که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند و از شهید بهشتی یاد گرفتند که بگوییم «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت».

نصراصفهانی تصریح کرد: مدیریت شهری تلاش کرد شیفتگی به خدمت را به منسه ظهور بگذارد که امیدواریم هرآنچه به مردم هدیه می‌شود مبارک و میمون باشد.

پروژه‌های منطقه ۵ در راستای زیست پذیری شهر اجرا شده است

احمدرضایی، مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: در حالی که ۴۰ روز پیش ۳۲۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه پنج افتتاح شد، امروز شاهد افتتاح ۱۹۵ میلیارد تومان پروژه دیگر هستیم.

وی افزود: در دو و نیم سال گذشته ۱۴۵ پروژه عمرانی در منطقه پنج شهرداری شکل گرفته و اتفاقاتی که افتاده در راستای اهداف مدیریت شهری با مصوبات و سازوکارهای لازم برای شهر نهادینه شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه‌ها با توجه به زیست پذیری شهر و دوستدار سالمند بودن آن همچنین خلاق بودن این کلانشهر محقق شده است، تصریح کرد: باند دوم بلوار نظام سپاهان شهر یک خیابان با عرض شش متر بود که با همکاری سپاه و انجام ۲۰ هزار مترمربع آزادسازی زمین در حال حاضر عرض بلوار به ۳۰ متر افزایش یافته است.

وی با ابراز خرسندی از اجرای تصفیه خانه سپاهان شهر و استفاده از آب‌های خاکستری گفت: مخازن انعقاد لخته سازی و ته نشینی احداث شده و عصر امروز بخشی از آن برای انجام تست بارگیری شد، همچنین شش و نیم کیلومتر خط انتقال برای انتقال آب‌های خاکستری احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفت؛ این اقدامات در راستای سیاست‌های مدیریت ارشد شهری بوده است.

رضایی تأکید کرد: پیاده راه سازی خیابان نظر میانی، احداث مسیر سلامت در بوستان‌های ملت و سعدی، پاتوق گنجینه‌های زندگی و باز سازی استخر سلمان از دیگر پروژه‌های منطقه پنج شهرداری به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه در بخش آزادسازی و املاک ۱۴۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مدنظر هزینه پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: ارزش اقدامات انجام شده بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در واحد املاک است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: پروژه‌هایی که به صورت مشارکتی انجام شده قابلیت واگذاری ۴۵ هزار متر مسکونی مفید برای اجرای طرح‌های عمرانی را دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر پروژه‌های افتتاح شده، تا پایان سال قابلیت بهره برداری ۱۹۵ میلیارد تومان پروژه دیگر در قالب رینگ چهارم، مسیر دوچرخه سواری، پارکینگ خیابان توحید، فرهنگسرای حسین آباد و فضای باز شهری خیابان وحید وجود دارد، اظهار کرد: ۵۵۰ میلیارد تومان پروژه دیگر در منطقه پنج شهرداری در نظر گرفته شده است.

کد خبر 510236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.