تحقق اهداف "شهرهایی برای مردم" از اولویت های شهرداری رشت است

شهردار رشت گفت: شهرداری رشت برای تحقق اولویت‌های" شهرهایی برای مردم" اقدامات متعددی در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری رشت، محمد احمدی در کنفرانس ملی "شهرهایی برای مردم" اظهار کرد: شهری برای مردم، شهری ارگانیک بوده که پایه‌اش با انسانیت و اجتماع انسان‌هایی که نسبت به حقوق هم احساس مسئولیت دارند عجین شده است.

وی با اشاره به سه اصل حفاظت، آسایش و لذت خاطر نشان کرد: در شهرهایی که با اولویت مردم طراحی می‌شوند این سه اصل باید مورد توجه قرار گیرند.

شهردار رشت خلق شهرهای سالم، امن، پایدار و سرزنده را از جمله شرط‌های اولیه زندگی شهری دانست و گفت: شهرهایی برای مردم، شهرهایی هستند که در طراحی و برنامه‌ریزی شأن هم ویژگی‌های جسمانی و فیزیولوژیک انسان را مدنظر قرار می‌دهند و هم ثبات محیطی را که در خدمت ویژگی‌های انسانی است.

احمدی با اشاره به ویژگی‌های"شهری برای مردم" اظهار کرد: شهر برای مردم، شهری است که با ایجاد بستر فعالیت‌های فیزیکی، تعاملات اجتماعی، تأثیر مثبت روانشناختی، کاهش بار منفی زیست محیطی و… را برای شهروندانش به ارمغان بیاورد.

وی افزود: شهر رشت از گذشته همواره در بسیاری از اقدامات انسانی و اجتماعی نظیر تماشاخانه، داروخانه شبانه روزی و …اولین ها بوده است، شهر رشت با توجه به پیشینه فرهنگی خود در گذشته شهری برای مردم بوده و در حال حاضر نیز شهرداری رشت با اقدامات بازآفرینی در راستای تحقق شهرهایی برای مردم گام برمی‌دارد.

شهردار رشت اضافه کرد: ایجاد پیاده راه بافت مرکزی رشت، آرام سازی بافت پیرامون حرم مطهر خواهر امام رضا (ع)، بهره گیری از فضاهای آزادسازی حریم رودخانه‌های رشت، بهره گیری از کلیه پتانسیل‌های طبیعی و فضای سبز، بازآفرینی ابنیه تاریخی شهر و … از جمله اقدامات شهرداری رشت با نگاه به داشتن شهرهایی برای مردم است.

احمدی در پایان از کلیه کارشناسان و نخبگان درخواست کرد شهرداری رشت را با دانش و تخصص خود برای حرکت به سمت "شهرهایی برای مردم" یاری کنند.

گفتنی است کنفرانس ملی"شهرهایی برای مردم" توسط اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت و با مشارکت دانشگاه گیلان در روزهای ۵ و ۶ مرداد در حال برگزاری است.

کد خبر 510191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.