درخواست میرسلیم از رهبری در خصوص حفاظت از پادگان ۰۶

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از ارسال درخواست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حضور مقام معظم رهبری درخصوص نحوه واگذاری پادگان ۰۶ به مدیریت شهر و تغییر کاربری نظامی آن به فضای سبز شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جواد حق شناس در جلسه امروز (سه شنبه) شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پادگان ۰۶ اظهار کرد: پیرو تذکرات و مکاتبات مکرر پیشین در خصوص تفاهمنامه شهرداری تهران با ارتش، موضوع اراضی پادگان ۰۶ مبنی بر مخالفت اعضای شورای شهر با هر نوع توافق منجر به ساخت و ساز انبوه و ضرورت حفظ فضای باز آن منتفی است.

وی افزود: این اراضی بنا بر دلایل اعلامی همچون تعارض جدی محتوای توافق با رویکرد شهر نفروشی شورای پنجم، وجود ابهامات جدی در مبانی قانونی و محتوای توافقات اولیه، وجود ابهامات جدی در برخی پنهان‌کاری‌ها، طی نکردن مراحل قانونی و اطلاع رسانی و اخذ مجوزهای لازم از شورا در توافقات اولیه، وجود نگرانی‌های جدی در مورد آثار زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی، ترافیکی و اقتصادی و انجام نشدن مطالعات لازم خاتمه یافته تلقی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اعلام مکتوب شهرداری مبنی بر این است که توافقات با ارتش نهایی نشده و در جریان بررسی و مذاکره است‌. متأسفانه برخی گزارش‌ها و اخبار رسانه‌ای حاکی از نوعی پنهان‌کاری و توافقات پشت پرده بین شهرداری و ارتش است.

حق شناس با بیان این که شهردار تهران به صورت شفاف و رسمی آخرین اقدامات و توافقات احتمالی در خصوص پادگان ۰۶ را کتباً به شورا اعلام و گزارش کند، گفت: معامله پادگان ۰۶ جزء معاملاتی است که طبق آئین نامه معاملاتی شهرداری مستلزم تصویب شورا و تأیید وزارت کشور است لذا هرگونه توافق و قرارداد احتمالی بدون طی مراحل قانونی یاد شده فاقد اعتبار خواهد بود.

وی تاکید کرد: هرگونه تخلف شهرداری در باب پنهان‌کاری، فساد احتمالی، تعهد بدون اخذ مجوز از شورا و طی نکردن تشریفات قانونی در این خصوص موجب پیگرد قانونی است و انتظار می‌رود مراجع قضائی حساسیت و توجه لازم را اتخاذ کنند.

حق شناس خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌ها و مکاتبه سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حضور مقام معظم رهبری در خصوص نحوه واگذاری پادگان ۰۶ به شهر با سیاق و روال واگذاری پادگان قلعه مرغی و تغییر کاربری نظامی به فضای سبز شهری و تبدیل آن به بوستان ولایت و نیز حساسیت افکار عمومی، مقتضی است شهردار از هرگونه نهایی سازی توافقات تا زمان اعلام نظر مقام معظم رهبری خودداری کند.

کد خبر 510108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.