شرایط و جزئیات وام نوسازی بافت فرسوده در استان اصفهان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده برای اشخاص حقیقی در کلان شهر اصفهان به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها ۱۴۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر زاغیان اظهار کرد: با توجه به رویکرد نوسازی و بهسازی محلات هدف در بافت فرسوده شهری و ایجاد مشوق‌ها و امتیازات ویژه در پلاک‌های فرسوده شهری، سقف تسهیلات نوسازی در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: اعطای تسهیلات در بافت‌های فرسوده از محل قرارداد عاملیت توأم با بدون سپرده و اوراق ممتاز به اشخاص حقیقی، حقوقی و شرکت‌های تعاونی مسکن تولیدی جهت احداث واحدهای مسکونی انفرادی و مجتمع (دو واحد و بیشتر) با لحاظ نوع ساخت و صلاحیت حرفه‌ای سازنده متفاوت است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اشخاص حقیقی (ساکنین در بافت فرسوده شهری) که بخواهند برای نوسازی مسکن خود در کلان‌شهر اصفهان اقدام کنند می‌توانند علاوه بر تسهیلات از محل قرارداد عاملیت ۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۹ درصد، ۳۰ میلیون تومان از محل منابع بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد و ۱۲۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ سود ۱۶ درصد استفاده کنند.

زاغیان با بیان اینکه تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده برای اشخاص حقیقی در کلان شهر اصفهان به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان است افزود: این وام برای ساکنین در بافت فرسوده شهرستان‌ها ۱۴۰ میلیون تومان بوده که شامل تسهیلات از محل قرارداد عاملیت به مبلغ ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد، ۵۰ میلیون تومان از محل منابع بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد و ۵۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ ۱۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه‌ای جهت نوسازی مسکن در بافت‌فرسوده به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است تصریح کرد: سازندگان حرفه‌ای که بخواهند با استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده کلان‌شهر اصفهان اقدام کنند می‌توانند علاوه بر ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده با نرخ ۹ درصد، از محل منابع بدون سپرده تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و ۸۰ میلیون تومان از محل اوراق ممتاز با نرخ ۱۶ درصد استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: متقاضیان جهت بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به آدرس http://facility.udrc.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

زاغیان خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌بایست از قرار داشتن ملک مورد نظر در محدوده بافت فرسوده اطمینان حاصل نموده که این اقدام را می‌توانند از قسمت «استعلام موقعیت ملک در بافت فرسوده» با استفاده از کد جام (کد نوزده رقمی مندرج در سندهای تک‌برگی) و یا کد پستی انجام دهند.

وی افزود: پس از ثبت کامل اطلاعات ملک و مالک آن، و دریافت کد رهگیری ثبت نام اولیه با موفقیت انجام شده و حداکثر تا یک هفته پیامک بانک مسکن جهت تکمیل پرونده برای شماره تلفن ثبت شده ارسال می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پرونده الکترونیک متقاضی به صورت برخط به شعبه انتخاب شده بانک عامل ارسال می‌شود تا ادامه فرایند در سامانه تسهیلات بانک مسکن انجام شود.

زاغیان تصریح کرد: تمامی مراحل ثبت‌نام در سامانه بدون مراجعه حضوری، به صورت بر خط و از طریق اینترنت قابل انجام و پیگیری بوده، همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام ثبت نام امکان ارتباط با پشتیبان در سامانه فراهم شده است.

کد خبر 510045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.