اکران منتخبی از انیمیشن‌های کوتاه اروپای غربی

فیلمخانه حوزه‌ هنری اصفهان و دفتر تخصصی سینما منتخبی از انیمیشن‌های کوتاه اروپای غربی را اکران می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، برنامه‌های انیمیشن هر دو هفته یکبار در روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود و برنامه این هفته به نمایش آثار منتخب از اروپای غربی اختصاص دارد.

نرگس رجایی مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان با اشاره به لزوم رعایت مسائل بهداشتی در زمان همه گیری ویروس کرونا، گفت: با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی این بار به نمایش فیلم‌هایی از اروپای غربی اقدام کردیم.

وی افزود: در نشست این هفته که از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ششم مرداد ماه، در سالن سوره حوزه هنری اصفهان واقع در خیابان آمادگاه، مجتمع فرهنگی هنری سوره برگزار می‌شود، در مجموع ۱۱ انیمیشن کوتاه را با میانگین زمانی ۵ دقیقه به نمایش می‌گذاریم.

مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان با بیان اینکه "این بار باید به نقد و بررسی انیمیشن‌ها می‌پرداختیم، اما زمان تقریبی جلسات نقد و بررسی طولانی‌تر است"، تصریح کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی که با گفت و گو و تبادل نظر همراه است را به دلیل صرف مدت زمان بیشتر از یک ساعت به دفعات بعد موکول کردیم و برای حفظ بیشتر سلامت مخاطبان این بار نیز به اکران انیمیشن می‌پردازیم.

رجایی ادامه داد: در این نشست شش فیلم کوتاه محصول کشور فرانسه به نام‌های "At the Ends of the Earth" به کارگردانی کنستانتین برونزیت و برنده جایزه انسی ۱۹۹۹ ، "Le Royaume" به کارگردانی نانو آلوز رودریگوئز و فیلم برگزیده مخاطبان ۲۰۱۱، ، "Octapodi" به کارگردانی جولین بوکابله و برنده جایزه انسی ۲۰۰۸ ، "Balance" به کارگردانی کریستوف و برنده جایزه انسی 1999، "In the head" به کارگردانی گرگوری راموز و تولید سال 2008، "Alike "به کارگردانی رافاکانو مندز و فیلم برگزیده مخاطبان، به نمایش در می‌آید.

وی اضافه کرد: همچنین فیلم‌های "The Monk and the Fish "به کارگردانی مایکل دودک، نامزد اسکار ۱۹۹۴، محصول کشور هلند، "EUROPE vs ITALY "به کارگردانی برنو بوزتو و نامزد جایزه زاگرب، محصول ایتالیا، " Fallen art "به کارگردانی توماس باگینسکی و برنده جایزه بفتا ۲۰۰۶ ، از لهستان، " Shine" به کارگردانی الکساندر دایتریچ و برنده جایزه سوسایتی ۲۰۱۷، محصول آلمان، "Smoke seller "به کارگردانی جیم مایسترو و برنده جایزه گویا ۲۰۱۳، محصول اسپانیا از دیگر آثاری است که در این برنامه اکران می‌شود.

مدیر هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت‌های گسترده فیلم خانه حوزه هنری استان اصفهان با رویکرد جدید، تاکید کرد: جلسات انیمیشن هر دو هفته یک بار در روزهای چهارشنبه ادامه خواهد داشت و امیدواریم که به زودی شاهد برگزاری جلسات اکران و نقد فیلم نیز باشیم.

اکران منتخبی از انیمیشن‌های کوتاه اروپای غربی

کد خبر 510037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.