مقایسه گوشی شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شرکت شیائومی یکی از شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه است که امروز محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. شرکت شیائومی گوشی‌های میان رده خود را در کنار قیمت پایینی که دارند طوری طراحی می‌کند که کاربران به سادگی متوجه تفاوت میان آن‌ها نخواهند شد در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه دو میان رده شیائومی Redmi ۹ با Redmi ۹C پرداخته شده است.

مقایسه شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C از نظر دوربین

Redmi ۹

Redmi ۹C

دوربین اصلی

۱۳ مگاپیکسل

۱۳ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

دو مگاپیکسل

-

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

دو مگاپیکسل

دوربین سلفی

هشت مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

شیائومی Redmi ۹ مانند بسیاری از گوشی‌های میان رده مجهز به دوربین‌های چهارگانه است. Redmi ۹ دارای چهار لنز عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج است که لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید هشت مگاپیکسل، لنز ماکرو پنج مگاپیکسلی و سنسور سنجش عمق دو مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED است؛ همچنین لنز سلفی آن هشت مگاپیکسل است.

دوربین شیائومی Redmi ۹C دارای سه لنز است که تفاوت اصلی آن در لنز ماکرو و اولتراواید است که در Redmi ۹C حذف شده است. البته دوربین اصلی Redmi ۹c نور بیشتری جذب می‌کند و تصاویر به مراتب بهتر از Redmi ۹ ثبت می‌کند. دوربین اصلی هر دو از قابلیت‌های HDR و فیلم‌برداری Full Hd با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه برخوردار است، اما دوربین سلفی Redmi ۹c پنج مگاپیکسل و کاملاً معمولی است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C+ لیست جزئیات

مقایسه شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Redmi ۹

Redmi ۹C

چیپست

Mediatek Helio G۸۰

MediaTek Helio G۳۵

پردازنده گرافیکی

Mali-G۵۲ MC۲ GPU

PowerVR GE۸۳۲۰ GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

رابط کاربری

MIUI ۱۲

MIUI ۱۲

تنوع حافظه

۳/‌۳۲ و ۶۴/۴‬

۲/‌۳۲ و ۶۴/۴

Redmi ۹ دارای چیپست مدیاتک Helio G۸۰ است و قدرت بیشتری نسبت به Redmi ۹C دارد که مجهز به تراشه مدیاتک Helio G۳۵ است. این تراشه هشت هسته‌ای هلیو G۸۰ است که با فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کند. در مقابل Redmi ۹C مجهز به پردازنده مرکزی مدیاتک Helio G۳۵ با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری است که پردازش داده‌های گرافیکی را با PowerVR GE۸۳۲۰ منتقل می‌کند.

مدیاتک با رونمایی از پردازنده‌های Helio G۳۵ با Helio G۲۵ بازار گیمینگ با گوشی‌های اقتصادی را هدف قرار داده است. هر دو گوشی مجهز به سیستم عامل Android ۱۰ بر پایه رابط کاربری MIUI ۱۲ ارائه شده Redmi ۹ با MIUI ۱۱ عرضه شده اما آپدیت MIUI ۱۲ در دسترس است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C+ لیست جزئیات

Redmi ۹ در نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی دارای رم سه گیگابایتی است و چهار گیگ رم در نسخه ۶۴ گیگابایتی دارد، اما Redmi ۹C در دو نسخه با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی همراه با رم دو و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی همراه با رم چهار در بازار موجود است. روشن است که هرکدام از این گوشی‌ها در بازه قیمتی خود عملکرد خوبی ارائه می‌دهند.

مقایسه شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C از نظر صفحه نمایش

Redmi ۹

Redmi ۹C

نوع نمایشگر

IPS

IPS

سایز

۶.۵۳ اینچ

۶.۵۳ اینچ

رزولوشن

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰

۲۳۴۰ × ۷۲۰

تراکم پیکسلی

۳۹۵ پیکسل در هر اینچ

۲۶۹ پیکسل در هر اینچ

Redmi ۹ مجهز به نمایشگر با پنلی ۶.۵۳ اینچی با فناوری IPS است که رزولوشن متوسط ۷۲۰p را ارائه می‌دهد. در گوشی Redmi ۹ دارای نمایشگر +Full HD با رزولوشن ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ و تراکم ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ است که کیفیتی فوق‌العاده و وضوح تصویر بالا ارائه می‌دهد. در طرف دیگر Redmi ۹C دارای نمایشگر ۶.۵۳ اینچی است. صفحه نمایش هر دو میان‌رده از IPS LCD ساخته شده با این تفاوت که Redmi ۹C دارای رزولوشن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل است که از رزولوشن Redmi ۹ کمتر است. نمایشگر Redmi ۹C از تراکم ۲۶۹ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۱.۱ درصد است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C+ لیست جزئیات

مقایسه شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C از نظر طراحی ظاهری

Redmi ۹

Redmi ۹C

ابعاد

۱۶۳.۳x۷۷x۹.۱ میلی‌متر

۱۶۴.۹x۷۷x۹ میلی‌متر

وزن

۱۹۸ گرم

۱۹۶ گرم

صدای استریو

ندارد

ندارد

هر دو گوشی ظاهر مدرن و امروزی دارد و جنس بدنه هر دو پلاستیکی است همچنین دوربین سلفی آن‌ها با طراحی ناچ قطره‌ای شکل است. اندازه Redmi ۹ با توجه به داشتن صفحه نمایش با حاشیه کوچک‌تر از ابعاد Redmi ۹C کوچک‌تر است و بهتر در دست جای می‌گیرد ولی هر دو نمایشگر سایز ۶.۵۳ اینچی دارد.

Redmi ۹ به لطف رنگ‌های گرادیانت زیباتر به نظر می‌رسد. Redmi ۹C با پنل جلویی از جنس Gorilla Glass ۳ کیفیت ساخت محکمی را نسبت به Redmi ۹C ارائه می‌دهد. با وجود استفاده از نمایشگری با ابعاد مشابه در هر دو گوشی، Redmi ۹ به لطف داشتن حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف صفحه نمایش، از طراحی کوچک‌تری برخوردار است. تفاوت اصلی Redmi ۹ و Redmi ۹C در طراحی ماژول دوربین آن‌ها است.

مقایسه گوشی شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C+ لیست جزئیات

مقایسه شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C از نظر باتری

Redmi ۹

Redmi ۹C

ظرفیت

پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۸ وات

۱۰ وات

شیائومی Redmi 9 از یک باتری پنج هزار و ۲۰ میلی‌آمپر ساعتی برای تغذیه انرژی مورد نیاز بخش‌های مختلف بهره می‌برد به خاطر وضوح نمایشگر و پردازنده‌های مختلف که در این گوشی‌ها به کار برده شده، میزان عمر باتری متفاوت است. با توجه به این موضوع، Redmi 9 به خاطر رزولوشن و امکانات بالاتر، طبیعتاً مدت زمان کمتری روشن است. همچنین Redmi 9 مجهز به Fast charge است و در مدت زمان کمتری نسبت به Redmi 9C شارژ خواهد شد. شیائومی Redmi ۹C مجهز به باتری پنج هزار میلی‌آمپری است. Redmi ۹C که با شارژر ۱۰ واتی همراه است زمان زیادی در حدود دو ساعت برای شارژ کامل نیاز دارد، این گوشی در حالت عادی می‌تواند تا دو روز نیاز کاربران را بر طرف سازد.

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Redmi ۹ و Redmi ۹C

تا اینجا به مقایسه Redmi ۹ با Redmi ۹C از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. هر دو گوشی خصوصیات مشابهی دارند در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره کردم و متناسب با بودجه‌ی که دارید و نوع استفاده و نیاز شخصی خود باید تصمیم مناسب را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به اطلاعاتی که از این مقایسه به دست آورده‌اید بگیرید.

کد خبر 509975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسما عرب IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 0
    عالی