عبدالله مسعودی آرانی، پژوهشگر برجسته درگذشت

استاد عبدالله مسعودی آرانی پژوهشگر، نویسنده و مُصحِّحِ آثار ادبی و نسخ خطی روز دوشنبه در بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان به دیار باقی شتافت.

به گزارش ایمنا، این استاد حوزه فرهنگ و ادب با تصحیح مجموعه آثار نظام وفا آرانی، کتاب اخلاق جلالی، دیوان صباحی بیدگلی، عقداللئالی (ملامحمودامام جمعه آرانی)، دیوان فرقتی و همچنین تألیف مقالاتی در دایره‌المعارف بزرگ اسلامی آثار ارزنده‌ای به یادگار گذاشت که هر یک از آنها منابع اصلی تحقیق در موضوعات مرتبط شد.

وی سال‌ها در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های آران و بیدگل و کاشان به تدریس ادبیات فارسی پرداخت و در زمینه احیای آثار مکتوب دغدغه داشت.

آخرین فعالیت پژوهشی این ادیب، تصحیح کتاب "دبستان واعظین" در باب تفسیر سوره یوسف از ملااحمد امام جمعه آرانی بود که به علت ابتلاء به بیماری نیمه‌تمام ماند.

استاد عبدالله مسعودی آرانی دهم مرداد ۱۳۲۵ در محله دربند و در بیت عالم برجسته ملامحمد علی دربندی در آران و بیدگل به دنیا آمد و در ۷۵ سالگی به دلیل سرطان درگذشت.

آئین تشییع پیکر مسعودی آرانی ساعت ۱۹ فردا (سه‌شنبه) از محل پارک شادی به سمت آستان مقدس حضرت محمدهلال‌بن‌عل ی‌بن ابیطالب (ع) آران و بیدگل انجام خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در پیامی با تسلیت درگذشت این معلم اخلاق، استاد فرهنگ و ادب و پژوهشگر خستگی‌ناپذیر و سخت‌کوش میراث مکتوب نوشت: این مظهر پارسایی و تواضع که بیش از نیم قرن عمر شریف خویش را مصروف احیای میراث فرهنگی و دینی کرد، با کوچ ناباورانه اش، کتاب جاودانگی انسان‌های بزرگ را تفسیر کرد.

میثم نمکی اضافه کرد: او در ادب درس و ادب نفس کم نظیر و تواضع و اخلاق حمیده‌اش، زبانزد خاص و عام بود.

شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا
کد خبر 509960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.