لزوم جبران زیان واردشده به مدیریت شهری در مبارزه با کرونا

شهردار قم گفت: یکی از مطالبات شهرداری از مدیریت استان این است که ضرر و زیان‌های واردشده به مدیریت شهری در موضوع شیوع کرونا و مبارزه با آن به نحوی جبران شود.

به گزارش ایمنا، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز در نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: یکی از مطالبات شهرداری از مدیریت استان این است که ضرر و زیان‌های واردشده به مدیریت شهری در موضوع شیوع کرونا و مبارزه با آن به نحوی جبران شود.

وی اضافه کرد: به‌هرحال بودجه‌هایی به‌عنوان تسهیلات کرونایی به استان واردشده و ما نیز آسیب‌های واردشده را به مدیریت استان منعکس کرده‌ایم، اما همچنان جای این سوال وجود دارد که استان چه کمکی به شهرداری برای جبران این ضررها و زیان‌ها خواهد کرد.

شهردار قم در ادامه به موضوع تجمیع برخی سازمان‌های تابعه شهرداری قم توجه داد و گفت: ما به‌طور کامل با این تجمیع و ادغام سازی موافق هستیم، اگرچه چارچوب‌های این بحث نیز باید توسط سازمان شهرداری‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال شاید در شرایط فعلی نتوان برخی از این سازمان‌ها را از نظر حقوقی منحل کرد، اما این امکان وجود دارد که برخی از آن‌ها به‌صورت مشترک سرپرستی شوند تا این تجمیع به‌صورت گام‌به‌گام به پیش برود.

سقائیان نژاد افزود: البته می‌توان این امکان را مهیا کرد که نیروهای مازاد از این تجمیع در بخش‌های دیگری از شهرداری و بر اساس نیاز هر بخش به‌کارگیری شوند تا نگرانی و چالشی در این زمینه به وجود نیاید.

وی درعین‌حال به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و هزینه‌های مدیریت شهری اشاره و خاطرنشان کرد: نسبت هزینه‌های جاری به هزینه‌های عمرانی در بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری قم ۲۰ به ۸۰ بود و البته این عدد در بودجه سال جاری به ۲۹ به ۷۱ رسید که نشانه خوبی در زمینه مدیریت شهری نیست.

شهردار قم اذعان کرد: البته مجموعه مدیریت شهری قم یعنی شورای اسلامی شهر و شهرداری همچنان تلاش دارند تا با وجود همه چالش‌ها و محدودیت‌ها، مدیریت شهر را به‌صورت عادلانه برقرار کنند و در این مسیر کوشا باشند.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر نیاز به نقشه راه وجود دارد اذعان کرد: این نقشه راه می‌تواند از سوی شورای اسلامی شهر به شهرداری تکلیف شود، اما درعین‌حال راه دیگری در پیش‌گرفته شده که این راه، تدوین این نقشه راه توسط شهرداری و با حضور نماینده شورای اسلامی شهر است که البته این نقشه راه درنهایت باید به تصویب نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر برسد.

کد خبر 509894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.