تحمیل هزینه‌های بالای مقابله با شیوع کرونا به مدیریت شهری

رئیس شورای اسلامی شهر قم خواستار شفاف‌سازی مدیریت استان درباره تسهیلات اعطایی کرونایی و همچنین پرداخت‌های بلاعوض در این موضوع شد.

به گزارش ایمنا، عبدالله جلالی در نشست امروز رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه و به‌ویژه سالروز عید سعید غدیر خم اظهار کرد: ما باید در کنار محب و دوستدار ائمه بودن، پیرو بودن در عمل را نیز نشان دهیم.

وی سپس پیروی از فلسفه غدیر را برای همه پیروان و شیعیان ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد تأسی به اهل‌بیت (ع) در سبک زندگی همه هم‌وطنان بروز و ظهور داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین به آسیب‌های متعدد شیوع کرونا در موضوع مدیریت شهری توجه داد و گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد ارائه برخی تسهیلات و همچنین پرداخت برخی کمک‌های بلاعوض در این موضوع بوده‌ایم که البته لازم است تا مدیریت استان، شفاف‌سازی در این موضوع را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که این تسهیلات و کمک‌های بلاعوض چقدر بوده و در چه مواردی مورداستفاده قرارگرفته است.

جلالی ادامه داد: باید توجه داشت که بیشترین حجم کار در موضوع مبارزه با کرونا پس از دانشگاه علوم پزشکی استان، متوجه شهرداری و مدیریت شهری بوده که این امر در ماه‌های نخست شیوع کرونا در ضدعفونی کردن محیط شهر بیشتر بروز و ظهور داشت.

وی با تأکید بر اینکه شیوع این بیماری به‌ویژه در موضوع حمل‌ونقل عمومی، سازمان پایانه‌ها و سازمان آرامستان‌ها، هزینه‌های زیادی را بر مدیریت شهری تحمیل کرده است یادآور شد: شهرداری تنها دستگاهی بود که در ماه‌های شیوع کرونا، علاوه بر هزینه دادن، تخفیف‌هایی را نیز برای رعایت حال مردم و افراد طرف قرارداد با خود لحاظ کرد که از آن جمله می‌توان به ارائه تخفیف‌های ویژه در موضوع اجاره غرفه‌های شهری اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم درعین‌حال اضافه کرد: هنوز این انتظار وجود دارد که مجموع هزینه‌های مدیریت شهری در موضوع مبارزه با کرونا جبران شود.

وی با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر در تصمیم‌گیری‌های خود به صورت توأمان به منافع مردم و منافع شهرداری توجه دارد اظهار کرد: البته مصوبات شورای اسلامی شهر باید با قوانین بالادستی و ازجمله قانون بودجه شهرداری در هرسال نیز مطابقت داشته باشد.

جلالی با ابراز خرسندی درباره نهایی و تصویب شدن برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قم در افق ۱۴۰۴ اذعان کرد: این لایحه در چندین جلسه در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر مورد بحث و بررسی قرارگرفته و با اصلاحاتی به تصویب رسیده است.

جلالی درعین‌حال توجه به راهبردها و سیاست‌های مدیریت شهری را از وظایف شورای اسلامی شهر دانست و افزود: البته شهرداری در این زمینه پیش‌قدم شد و کار ارزشمندی را به انجام رساند که این امر در شورای اسلامی شهر نیز پیگیری و دنبال شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین تصریح کرد: بدیهی است برنامه عملیاتی سیاست‌ها، راهبردها و طرح‌های مطرح‌شده در برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قم با نظارت نمایندگان مردم در دوره ششم شورای اسلامی شهر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت تا توسعه متوازن شهر همچنان در دستور کار باشد.**

منبع شهر نیوز

کد خبر 509892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.