خواهرخواندگی یزد با شش شهر جدید

اعضای شورای اسلامی شهر یزد با امضای پیمان خواهرخواندگی شهرهای کربلای عراق، خجند تاجیکستان، بورسا و انطاکیه ترکیه، لیون فرانسه و هایدلبرگ آلمان موافقت کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد، در سیصد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر، اعضای این شورا با امضای پیمان خواهرخواندگی شهرهای کربلای عراق، خجند تاجیکستان، بورسا و انطاکیه ترکیه، لئون فرانسه و هایدلبرگ آلمان موافقت کردند و به شهرداری اجازه دادند تا طی مراحل قانونی برای اخذ مجوز و امضای پیمان خواهرخواندگی با شهرهای ذکر شده اقدام کند.

شهر یزد هم اکنون با شهرهای پوتی گرجستان، براگا پرتغال، خیوه ازبکستان، سویا اسپانیا، لینز اتریش، گیومری ارمنستان و پینگ یائو چین پیمان خواهرخواندگی دارد.

خواهر خواندگی یک پیمان نامه جهانی و شناخته شده در حوزه مدیریت شهری است که هر شهر این قرارداد را با توجه به رویکردها، دغدغه‌ها و چشم اندازهای خود با دیگر شهرهایی که به دلایل مشخصی آن‌ها را انتخاب کرده، منعقد می‌کند.

قراردادهای خواهر خواندگی برای هر شهر به خصوص شهرهای تاریخی و میراث جهانی، سرمایه و اعتبار محسوب می‌شود و کمیت و کیفیت خواهرخوانده‌های شهرها، شاخص و نشانگر اعتبار آن‌ها در مقیاس جهانی است. پیمان خواهر خواندگی همچنین منجر به تقویت روابط شهرها در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، تجارت، مراودات علمی و دانشگاهی، برقراری تعاملات فرهنگی و رونق فعالیت‌های گردشگری می‌شود.

شایان ذکر است انتخاب شهرهای مذکور نیز بر اساس اهداف خاص یزد صورت می‌گیرد، برای مثال لئون فرانسه شهر میراث جهانی است، لینز اتریش یک شهر فرهنگی، تاریخی با گردشگری قوی محسوب می‌شود، خیوه ازبکستان شهری در مرزهای گسترده ایران فرهنگی است که معماری خشتی مشابهی با یزد دارد و دلیل انتخاب کربلای معلی هم حسینیه ایران بودن یزد است.

کد خبر 509818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.