هلند میزبان نخستین پل فلزی ساخته شده با پرینتر سه بعدی

اولین پل فلزی جهان که به روش پرینتر سه بعدی ساخته شده است در آمستردام هلند بهره‌برداری شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی چند سال گذشته پرینتر سه بعدی به محبوبیت خاصی در میان معماران و مهندسان توسعه شهری دست یافته است. در این تکنولوژی، دستگاهی شبیه ماشین‌های سی ان سی یک فایل سه بعدی طراحی شده را با استفاده از نرم‌افزارهای سه بعدی ویژه‌ای به یک سازه یا شئ فیزیکی قابل لمس تبدیل می‌کند. اگر چه این روش چالش‌های متعددی پیش رو دارد با این حال بسیاری از مدیران شهری در سراسر جهان طی چند سال اخیر تلاش کرده‌اند از این روش بسیار فوری برای توسعه شهری بهره گیرند.

در این راستا، گروهی از معماران خوش ذوق پایتخت هلند از یک پل فلزی در مرکز شهر به عنوان اولین سازه کاملاً فلزی جهان رونمایی کردند که در ساخت آن از تکنولوژی پرینتر سه بعدی بهره گرفته شده است. هدف این افراد خلاق از ایجاد پل جدید، پیوند معماری سنتی با مدرن است که در قالب یک سازه فلزی با روش کاملاً جدید پرینتر سه بعدی به نمایش گذاشته شده است.

 هلند میزبان نخستین پل فلزی ساخته شده با پرینتر سه بعدی

این پل اعجاب‌برانگیز جدید آمستردام بیش از ۶ هزار کیلوگرم وزن دارد و سنسورهای متعددی در نقاط مختلف آن نصب شده است که هشدار مبنی بر نیاز به تعمیر یا تعداد عابران پیاده را در مرکز دیجیتالی مربوطه به نمایش می‌گذارد. در واقع نقش اینترنت اشیا برای فراهم آوردن داده‌ها در مورد محیط زیست شهری در این سازه به تصویر کشیده شده است.

طراحی این سازه مدرن را مهندسان یک کمپانی رباتیک در سال ۲۰۱۵ مطرح کردند اما تا چند ماه اخیر زمینه لازم برای پیاده‌سازی آن‌ها فراهم نیامد. دولت هلند ادعا کرده است که در آینده از پرینتر سه بعدی برای ایجاد سازه‌های عمومی بیشتر در سراسر کشور بهره خواهد گرفت و به عنوان الگویی برای سایر نقاط دنیا عمل خواهد کرد.

 هلند میزبان نخستین پل فلزی ساخته شده با پرینتر سه بعدی

کد خبر 509782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.