حمایت از سرمایه گذاریِ گردشگری ریلی در پی«ثبت جهانی راه آهن ایران»

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران، از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت گردشکری ریلی و تبدیل ایستگاههای متروکه مسیر به بوم گردی و هتل دعوت و اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایمنا، سعید رسولی با اشاره به ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران» گفت: راه آهن سراسری ایران به طول ۱۴۰۰ کیلومتر امروز و در ۴۴ اجلاس کمیته میراث فرهنگی یونسکو ثبت جهانی شد.

وی افزود: راه آهن ایران بلندترین راه آهن و طولانی‌ترین شبکه ریلی ثبت شده در جهان است ضمن اینکه پنجمین کشور هستیم که راه آهن آن ثبت جهانی می‌شود.

به گفته رسولی، «راه آهن ایران» اولین راه آهن در غرب آسیا و اولین میراث صنعتی ایران است که امروز به ثبت جهانی رسید.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: راه آهن ایران که امروز به ثبت جهانی رسید از عرب، خوزی، لر، فارس، ترک، مازنی و ترکمن و..... از آب‌های خلیج فارس تا دریای خزر و ۲ سلسله کوه زاگرس و البرز عبور می‌کند.

وی از جمله مزایای ثبت جهانی راه آهن ایران را تقویت گردشگری ریلی و کسب درآمد از صنعت ریلی برای کشور خواند و گفت: ساختمان‌ها و ایستگاه‌های متروکه مسیر می‌توانند با استفاده از این فرصت توسط بخش خصوصی به هتل و بوم گردی تبدیل شوند. شرکت راه آهن هم با هدف حمایت از توسعه گردشگری ریلی از بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری در این زمینه حمایت می‌کند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی این اثر ارزشمند می‌تواند مقصد گردشگری قرار گرفته و علاوه بر رونق اشتغال، درآمدزایی ارزی را در کریدور شمال وجنوب کشور فراهم کند.

کد خبر 509696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.