شهرداری بافت کهن ساری راه اندازی شد

شهردار ساری از راه اندازی شهرداری بافت کهن در ساری خبر داد.‏

جواد طالبی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری بافت تاریخی و کهن به عنوان یکی از شهرداری‌های مناطق راه اندازی شده و با برنامه ریزی که برای آن شده اقدامات خوبی جهت استفاده از ظرفیت‌های محلات قدیمی شهر ساری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که فضاسازی شهری و تغییر هویت بصری شهر با محوریت رویداد گردشگری ۲۰۲۲ و ساخت المان شهری با موضوع این رویداد در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: احیای تاریخی میدان ساعت، اجرای طرح همسان سازی تابلوهای سردر مغازه‌های اطراف این میدان نیز در حال انجام است.

شهردار ساری با تاکید بر این که احیای بافت تاریخی در محله آب انبار نو و طرح سنگ فرش میدان ساعت و خیابان جمهوری اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: طرح احداث پارک پایداری در حاشیه رودخانه تجن نیز برای رویداد ۲۰۲۲ در دست اقدام می‌باشد.

وی افزود: تولید محتوای بصری در قالب نماهنگ، فتوکلیپ و متن برای معرفی اماکن تاریخی، محلات بافت کهن، نقاط گردشگری شهرستان و آداب و رسوم مردم ساری در فضای مجازی نیز از فعالیت‌های شهرداری در زمینه رویداد ۲۰۲۲ خواهد بود.

طالبی اظهار کرد: فراخوان طراحی بنای باستانی سه گنبدان ساری با مشارکت طراحان و معماران برجسته کشوری با هدف هویت بخشی و احیای ابنیه‌های تاریخی فراموش شده با همکاری پژوهشکده ساری‌شناسی شهرداری انجام شد.

کد خبر 509644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.