کشف بیش از ۱۷۰۰ ماینر غیرمجاز در اصفهان

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان این که وجود ماینرها با تحلیل اطلاعات شبکه و میزان مصرف مشترکان مرتب بررسی می‌شود، گفت: حدود هزار و ۷۰۰ ماینر از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون در کل استان کشف و جمع‌آوری شده است.

محمد علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران که اعلام شده بود مصرف ادارات نسبت به مدت مشابه باید ۵۰ درصد کاهش یابد، روزانه ۴۰ اکیپ بازرسی از شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به ادارات دولتی ورود کرده و میزان مصرف برق را بررسی می‌کردند، در صورتی که اداره‌ای الگوی بهینه مصرف برق را رعایت نمی‌کرد، ابتدا تذکر شفاهی، سپس اخطار کتبی و در مرحله سوم برق آن قطع می‌شد.

وی افزود: در همین راستا در ادارات شهر اصفهان بیش از ۱۰ مورد قطعی برق اعمال شد که از بانک‌ها، دستگاه‌های خدمت‌رسان، مؤسسات آموزشی و سایر دستگاه‌ها بوده که برق آنها قطع شده و پس از اخذ تعهد مجدد وصل شد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: علاوه بر این ساعت کار ادارات در کل کشور از هفت تا ۱۳ و ساعت کاری بانک‌ها از شش و ۳۰ دقیقه  تا ۱۳ اعلام شد تا مصرف برق کاهش یافته و مدیریت بار شبکه کمتر با مشکل مواجه شود، رعایت این ساعت اداری نیز پایش می‌شود البته بررسی دقیق کاهش ۵۰ درصدی مصرف مد نظر نبوده و همین که ادارات مصرف برق را کاهش داده و مظاهر پر مصرفی نداشته باشند مشمول جریمه نخواهند شد.

علی اکبری اضافه کرد: بر این اساس ادارات باید در مکان‌های عمومی سیستم‌های سرمایشی را خاموش کرده و میزان روشنایی راهروها و مکان‌های بی استفاده را نیز کاهش داده و از نور طبیعی روز استفاده کنند.

وی در رابطه با میزان همکاری مردم اصفهان در کاهش مصرف برق تصریح کرد: مردم اصفهان مصرف برق خود را به اندازه قابل توجهی کاهش دادند که موضوع منجر شد خاموشی‌ها در هفته‌های گذشته کاهش یافته و در نهایت خاموشی نداشته باشیم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: اکنون شبکه برق کشور پایدار است و در چند روز اخیر هیچ خاموشی در اصفهان نداشته‌ایم، اگر مصرف مردم اصفهان و به ویژه مناطق شمالی افزایش نیابد شبکه برق پایدار می‌ماند در نوار جنوبی و شمالی کشور به دلیل شرجی بودن هوا مصرف بالا است و با تغییر دمای کشور مصرف استان‌های این نواحی تأثیر ویژه‌ای در کل کشور خواهد داشت.

علی اکبری افزود: اگر هر یک از مشترکان در صورت استفاده از کولرهای گازی، دمای آن را دو درجه افزایش داده یا بر دمای آسایش و کولرهای آبی را بر دور کم تنظیم کنند در پایداری شبکه مؤثر خواهد بود بار مصرف سیستم سرمایشی در تابستان بین ۲۰ تا ۲۵ هزار مگاوات است که با مدیریت مصرف، کاهش قابل توجه خواهد داشت.

وی در مورد مزارع استخراج رمز ارز غیر مجاز در اصفهان گفت: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به طور دائم وجود ماینرها را با تحلیل اطلاعات شبکه و میزان مصرف مشترکان بررسی می‌کند، هر روز تعداد جدیدی کشف شده و با آنها برخورد شده، دستگاه‌های ماینر و کارت‌های گرافیک جمع‌آوری شده و افراد به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: حدود هزار و ۷۰۰ ماینر از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون در کل استان کشف و جمع‌آوری شده است.

کد خبر 509630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    از هر 10 نفر یک نفر ماینر داره، تمام شهرک‌های صنعتی دور و نزدیک در اختفا کار ماین میکنن، اگر واقعا میخواهید برخورد کنید اینجوری فایده نداره.
    • محمد حسین IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      شما ایده بهتری داشتید مطرح می کردین....... والا