واکسینه شدن ۶۱ درصد سالمندان اصفهانی

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تاکنون ۶۱ درصد سالمندان استان اصفهان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و در مجموع ۹.۸ درصد از جمعیت استان اصفهان یک دوز و ۲.۶ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رضا فدایی در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در اصفهان، اظهار کرد: تاکنون در مجموع ۴۹۰ هزار نفر در استان دوز اول واکسن کرونا و۱۳۴ هزار نفر نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود ۵۵ هزار نفر از کادر اداری و آموزشی برای واکسیناسیون معرفی شده‌اند، ادامه داد: احتمالاً واکسیناسیون معلمان در مردادماه آغاز خواهد شد و در حال حاضر واکسیناسیون بیماران خاص و سالمندان هم در حال انجام است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۱ درصد از سالمندان استان اصفهان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و در مجموع ۹.۸ درصد از جمعیت استان اصفهان یک دوز و ۲.۶ درصد نیز دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این که افرادی که گروه سنی آنها اعلام شده می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir درخواست نوبت کرده و با دریافت پیامک برای واکسیناسیون اقدام کنند، افزود: به صورت میانگین روزانه ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسینه می‌شوند و در حال حاضر نیز واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ سال به بالا در استان انجام می‌شود و انتظار می‌رود با ورود واکسن‌های ایرانی به طور انبوه به چرخه واکسیناسیون، این روند سرعت بیشتری بگیرد.

فدایی با اشاره به این که واکسن در دسترس از نوع چینی و سینوفارم است، تصریح کرد: امیدوارم با افزایش سهمیه واکسن و افزایش ظرفیت مراکز واکسیناسیون بتوانیم آمار واکسیناسیون را چند برابر کنیم و روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر را واکسینه کنیم و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: اصفهان در شرایط قرمز کرونایی است که نشان دهنده افزایش مراجعات سرپایی و بستری‌ها است و شیب تندی را در خصوص تعداد بیماران بستری و مراجعان سرپایی شاهد هستیم همچنین میزان رعایت‌ها به شدت کاهش دارد و افراد کمتر از ماسک استفاده می‌کنند.

کد خبر 509614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.