اکثر استان‌های کشور قرمز است/ مصرف برق ۴۳۰۰ مگاوات افزایش یافت

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: در حال حاضر عمده استان‌های کشور در وضعیت قرمز است و از میزان سقف تعیین‌ شده بیشتر مصرف می‌کنند.

به گزارش ایمنا، عبدالامیر یاقوتی با اشاره به افزایش ۴۳۰۰ مگاواتی مصرف برق اظهار کرد: با وجود این میزان افزایش، احتمال خاموشی بی‌برنامه هم وجود دارد.

وی با بیان این که مهمترین راهکار، کاهش مصرف برق و مدیریت آن است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عمده استان‌های کشور در وضعیت قرمز هستند و از میزان سقف تعیین شده بیشتر مصرف می‌کنند.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با بیان این که حتماً راه‌هایی برای کاهش مصرف وجود دارد، گفت: باید مصرف را مدیریت کنیم تا چند روز هفته جاری خاموشی بدون برنامه یا با برنامه نداشته باشیم یا میزان آن به حداقل برسد.

یاقوتی با بیان این که غیر از صنایع، روز گذشته مشترکین خانگی نیز همکاری داشته‌اند، افزود: انتظار می‌رود امروز نیز مردم همکاری کنند تا به مارجین نرمال مصرف برسیم.

وی یادآور شد: عمده مصرف برق از وسایل سرمایشی است که ۴۰ درصد را شامل می‌شود و راه‌حل آن این است که کولرهای آبی روی دور کند و کولرهای گازی روی دمای نرمال ۲۵ درجه تنظیم شوند.

مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر تاکید کرد: از مراکز تجاری نیز می‌خواهیم طی چند روز آتی همکاری لازم جهت کاهش مصرف برق را داشته باشند.

منبع: ایلنا

کد خبر 509604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.