تصویب ۲ طرح کارآفرینی برای مادران و کودکان در شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح پارک مهارت کودکان برای آموزش مهارت‌های لازم کارآفرینی به کودکان و  طرح کارآفرین‌پروری مادران در قالب طرح توان هفت در این دوره تدوین شده و در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ششم مردادماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: آموزش مهارت‌ها پیش نیاز لازم برای اشتغال و کارآفرینی است و با توجه به شرایط کنونی و نیاز مبرم به اشتغال ضرورت برگزاری این آموزش‌ها مسلم است.

وی افزود: اگر چه تعطیلی بسیاری از کلاس‌های آموزشی برای حفظ سلامت شهروندان در شرایط کرونا الزامی و امری صحیح است ولی باید توجه داشت که اکثر کارگاه‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در سوله‌های بزرگ با سقف‌های مرتفع و با تعداد اندک مهارت آموزان برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از آنجا که این کارگاه‌ها نقش مهمی در اشتغال و کارآفرینی دارد از ستاد کرونا می‌خواهم آن‌ها را با کلاس‌های آموزش و پرورش یکسان تلقی نکرده و مجوز برگزاری این کارگاه‌ها که در آنها شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آسانی فراهم است صادر کند.

وی ادامه داد: طرح پارک مهارت کودکان برای آموزش مهارت‌های لازم کارآفرینی به کودکان و طرح کارآفرین پروری مادران در قالب طرح توان هفت در این دوره تدوین شده و در حال اجراست که امیدوارم این اقدامات تداوم یافته و در آینده شاهد جامعه‌ای توسعه یافته با انسان‌هایی توسعه یافته باشیم.

روشن با بیان این که بخشی از مناسک حج که برگرفته از سعی و تلاش هاجر است باید عاملی برای توجه بهتر به جایگاه و اهمیت زنان باشد، خاطرنشان کرد: همچنان در جامعه ما برخی جریان‌های فکری حضور اجتماعی زن را بر نمی‌تابند و حتی زن را در همان جایگاه والد بودن نیز فرودست مرد می‌دانند اگر چه خود ادعایی غیر از این داشته باشند.

وی افزود: نمود آن را می‌توان در بسیاری از قوانین مشاهده کرد به عنوان مثال در مدارس هر جا لازم باشد که اجازه ولی دانش‌آموز لحاظ شود، پدر را مد نظر قرار می‌دهند، در فرم‌های ثبت نام همه جا مرسوم است که اسم پدر لحاظ شده و بسیاری از موارد دیگر که مصادیق آن زیاد است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام این موارد به افراد و به ویژه فرزندان القا می‌کند که مادر جایگاهی فروتر از پدر دارد و همین امر قطعاً اثرات تربیتی سوء برای افراد و جامعه دارد زیرا اگر دختری جایگاه مادر را فروتر ببیند، عزت نفسش خدشه‌دار می‌شود و اگر پسری مادر را به عنوان اولین زن در زندگی در جایگاهی پایین‌تر از پدر ببیند، هرگز نخواهد توانست نگاهی کریمانه به دیگر زنان داشته باشد.

وی از تمام نهادها، دستگاه‌ها و مؤسسات و شرکت‌ها درخواست کرد که در فرم‌هایی مانند ثبت نام و قرارداد نام پدر و مادر افراد در کنار هم لحاظ شود تا مادران نیز در نقش مادر بودن بهتر دیده شوند و حرمت آنان در بین فرزندان افزایش یابد.

کد خبر 509581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.