۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مشخصات لپ‌تاپ ایسر Nitro 5+ قیمت

یکی از محصولات مقرون به صرفه کمپانی ایسر لپ تاپ Acer Nitro 5 است که در عین سادگی یک لپ‌تاپ گیمنگ تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمپانی ایسر از ابتدای فعالیت تمرکز خود را بر روی ارائه لپتاپ‌های مقرون به صرفه قرار داد و همواره تلاش کرده با کاهش قیمت، توانایی رقابت خود را در بین سایر کمپانی‌ها بالا ببرد.

قدرت بالای پشتیبانی از بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های طراحی از جمله اقداماتی است که در محصول جدید این کمپانی یعنی لپ تاپ ایسر Nitro 5 نهفته است. دستگاهی که علیرغم کیفیت بالا با قیمتی مناسب عرضه شده است.

مشخصات لپ تاپ Acer Nitro

ایسر لپ‌تاپ Nitro 5 با پردازنده AMD همچنین با پردازنده اینتل ارائه کرده است. قیمت مدل AMD از حدود ۶۰۰ دلار آغاز شده و به یک پردازنده Ryzen 5 4600H، هشت گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 مجهز است.

با به‌روزرسانی این کارت گرافیک به NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti قیمت لپ‌تاپ Acer Nitro 5 به مرز هزار دلار خواهد رسید که شاید نسبت به سایر محصولات موجود در بازار ارزش خرید چندانی نداشته باشد.

قیمت مدل اینتل از حدود ۶۵۰ دلار آغاز می‌شود. با پرداخت این هزینه، ایسر یک پردازنده چهار هسته نسل دهم Cor i5 – 10300H اینتل را بعلاوه ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 پیشنهاد می‌دهد. مدلی که ما قصد بررسی آن را داریم به یک پردازنده ۶ هسته نسل نهم Core i7 – 9750H اینتل، کارت گرافیک GeForce RTX 2060، حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۶ گیگابایتی مجهز است.

قیمت این مدل از دستگاه حدود ۱۰۵۰ دلار بوده که در بخش بررسی عملکرد و عمر باتری به طور کامل در مورد توانایی‌های آن صحبت خواهیم کرد. مدل‌های لپ تاپ ای سر نیترو ۵ به این تعداد محدود نبوده و با پرداخت ۱۵۰ دلار بیشتر یک پردازنده نسل دهم Core i7 – 750H بعلاوه حافظه ۵۱۲ گیگابایتی از نوع SSD نصیب شما خواهد شد.

مشخصات لپ‌تاپ ایسر Nitro 5+ قیمت

طراحی لپ تاپ Acer Nitro

در مورد طراحی لپ تاپ Acer Nitro 5 چیز چندان خاصی به چشم نمی‌خورد. به وضوح مشخص است که این دستگاه یک لپ‌تاپ گیمینگ است و بدنه پلاستیکی آن نیز از مقرون به صرفه بودن آن خبر می‌دهد. این بدنه پلاستیکی امکان لکه شدن دستگاه را بالا برده و همین مسئله می‌تواند تمیز نگه داشتن آن را به کار کمی دشوار تبدیل کند. اگرچه ایسر تلاش کرده با قرمز کردن رنگ بین دو لولا کمی دستگاه خودش را خاص جلوه دهد، اما این تلاش به تنهایی کافی نیست.

از نظر اندازه، لپ تاپ ایسر Nitro 5 دقیقاً همان چیزی است که یک لپ تاپ مقرون به صرفه گیمینگ است. این دستگاه نسبت به بسیاری از لپ تاپ‌های هم‌رده مثل MSI Bravo 15 یا Dell G5 15Sc نازک‌تر بوده و با ضخامت یک اینچی از قابلیت جابجایی بالایی برخوردار است. ایراد دیگری که می‌توان به ایسر برای طراحی Nitro 5 گرفت تیز بودن لبه محفظه‌های تهویه آن است البته این تیزی به اندازه‌ای نیست که بتواند دست شما را ببرد، اما به هیچ عنوان برای یک لپ‌تاپ امروزی ایده‌آل به نظر نمی‌رسد و با استانداردهای امروزی سازگار نیست.

با باز کردن لپ‌تاپ Acer nitro 5 اگر از این مسئله که کیبورد این دستگاه دارای نور ال ای دی قرمز بوده صرف نظر کنیم، طراحی یکدست مشکی رو به روی ما قرار می‌گیرد. استفاده از کلیدهای این کیبورد بسیار آسان است و برای تایپ و بازی کردن یک گزینه ایده‌آل و بی نقص به حساب می‌آید و هیچ خبری از لق بودن کلیدها نیست که برای یک لپ‌تاپ با این قیمت یک نقطه قوت به حساب می‌آید.

عمر باتری لپ‌تاپ Acer Nitro

یکی از قسمت‌هایی که به کاهش قیمت نهایی لپ‌تاپ Ace Nitro 5 بسیار کمک کرده پردازنده آن است. همانطور که عنوان شد در این مطلب ما مدلی را تحت بررسی قرار دادیم که به یک پردازنده ۶ هسته نسل نهم Core i7 – 9750H اینتل مجهز است در حالی که مدل دیگر اینتل این دستگاه با قیمت بیشتر از پردازنده نسل ۱۰ اینتل بهره می‌برد، اما این پردازنده نسل نهم نیز به هیچ عنوان کار شما را برای اجرای پروسه‌های سنگین سخت نخواهد کرد.

بزرگترین نقطه ضعف در مشخصات فنی لپ تاپ Acer Nitro 5 بدون شک حافظه SSD آن است علاوه بر این که ۲۵۶ گیگابایت اصلاً با استانداردهای امروزی جور در نمی‌آید و خیلی کم‌تر از میزان انتظار برای یک لپ تاپ در سال ۲۰۲۰ است. سرعت این حافظه نیز کمی بحث‌برانگیز بوده و در برخی موارد حتی می‌تواند آزار دهنده باشد. کندی حافظه SSD لپ‌تاپ ایسر Nitro 5 به اندازه‌ای نیست که شما را از اجرا بازی یا یک پروسه سنگین پشیمان کند اما اگر آن را با یک لپ تاپ بالا رده مثل MSI GS66 Stealth مقایسه کنید تفاوت‌ها را احساس خواهیم کرد.

مشخصات لپ‌تاپ ایسر Nitro 5+ قیمت

نمایشگر لپ تاپ Acer nitro

لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز مجهز است. بر اساس ادعای ایسر این پنل از نوع IPS بوده که می‌تواند تا ۳۰۰ نیت روشنایی داشته باشد اما در واقعیت رسیدن به این میزان روشنایی بعید به نظر می‌رسد.

در یک نگاه کلی، آمار خوب روی کاغذ نمایشگر لپ تاپ Acer Nitro 5 کماکان پنلی است که رده قیمتی خود را نمایندگی می‌کند به بیان خیلی ساده، این نمایشگر تنها برای گیمینگ مناسب بوده و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتزی و ادعای ایسر در مورد زمان پاسخگویی کمتر از ۳ میلی‌ثانیه کاملاً بیانگر این موضوع است، اما اگر بخواهید فقط به دلیل اینکه یک نمایشگر IPS دارید از آن برای ادیت ویدئو و عکس استفاده کنید تجربه خوبی در انتظار شما نخواهد بود.

مشخصات لپ‌تاپ ایسر Nitro 5+ قیمت

قیمت لپ تاپ Acer nitro

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت لپ تاپ Acer Nitro 5‌ با یک ترابایت حافظه داخلی و ۳۲ گیگابایت رم به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ قیمتی در حدود ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

کد خبر 509544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.