برداشت روزانه ۴۰۰ تریلی سنگ، کوه کرکس  را به سمت نابودی می‌برد

یک فعال محیط زیست گفت: به طور متوسط هر روز ۴۰۰ تریلی ۱۸ چرخ بار سنگ از منطقه کرکس کوه برداشت می‌کنند و در یک چشم‌انداز ۱۰ ساله شاهد نابودی این کوهستان خواهیم بود.

محمد درویش فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: کوهستان کرکس کوه سالانه حدود دو میلیارد متر مکعب آب تولید می‌کند، متأسفانه فعالیت‌های معدنی سبب تخریب پوشش گیاهی در کوهستان شده است، در واقع کوه خواری موجب می‌شود میزان تولید آب در کوهستان کاهش یابد.

وی افزود: به طور متوسط هر روز ۴۰۰ تریلی ۱۸ چرخ  بار سنگ از این کوهستان برداشت می‌کنند و در یک چشم‌انداز ۱۰ ساله شاهد نابودی کرکس کوه خواهیم بود. مسئولان هم در این جریان سکوت اختیار کرده‌اند این در حالی است که باید قانون معدن با کمک نماینده‌های مجلس اصلاح شود و اجازه ندهند منطقه راهبردی که آب شرب مردم را تأمین می‌کند برای تامین منافع دیگران نابود شود.

درویش ادامه داد: باید معادن مدیریت شود در این صورت نیازی به انتقال معادن نیست و نسبت به ظرفیت آنها باید بهره‌برداری صورت گیرد، لازم است بر مجوزهای قانونی نظارت شود، متأسفانه در این موضوع قانون را دور می‌زنند.

این فعال محیط زیست با بیان این که این منطقه تنوع جانوری بی‌نظیری دارد و از پتانسیل طبیعی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: برای مردم و مسئولان محلی باید توضیح داده شود که از روش‌های دیگری برای تولید پایدار استفاده کنند و منطقه‌ای مانند کرکس کوه که قطب انرژی خورشیدی و بادی است می‌تواند به عنوان بهترین منبع صنعت گردشگری به بهبود آن کمک کند.

کد خبر 509543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.