مصوبه تغییر قیمت شیر عملیاتی نشده است

رئیس اتحادیه دامداران اصفهان گفت: مشکلات دامداران هنوز حل نشده است و بین این دولت و دولت بعدی پاس‌کاری می‌شود، مصوبه تغییر قیمت شیر هنوز عملیاتی نشده و حتی اعلام نکرده‌اند چه زمانی عملیاتی می‌شود.

امیر زرگران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مشکلات دامداران هنوز حل نشده است و بین این دولت و دولت بعدی پاس‌کاری می‌شود.

وی تصریح کرد: مصوبه تغییر قیمت شیر هنوز عملیاتی نشده است و حتی اعلام نکرده‌اند چه زمانی عملیاتی می‌شود.

رئیس اتحادیه دامداران اصفهان پیش از این به خبرنگار ایمنا گفته بود: دامداران اعتراض دارند که چرا از سال گذشته قیمت شیر خام تغییری نکرده و همان چهار هزار و ۵۰۰ تومان باقی مانده است در حالی که هزینه‌های تولید از جمله حمل و نقل، نهاده‌های دامی، واکسن، دارو و سایر هزینه‌ها همچون حقوق و دستمزد افزایش قابل توجهی داشته و قیمت تمام شده شیر خام را افزایش داده و به بیش از قیمت مصوب رسانده است.

وی افزود: علاوه بر این، متأسفانه نهاده‌ای که تولید کننده از طریق سامانه بازارگاه خریداری کرده به موقع به دست دامداران نمی‌رسد و در این شرایط که دریافت نهاده سهمیه بندی شده است، بیش از سه ماه است آنان پول را پرداخت کرده اما نهاده‌ای دریافت نکرده‌اند.

مسئولان سریعاً اقدام به واردات علوفه کنند

رئیس اتحادیه دامداران اصفهان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر کشور لازم است مسئولان سریعاً برای واردات علوفه به ویژه یونجه اقدام کنند، زیرا قیمت علوفه با توجه به کمبود آن در بازار افزایش قابل توجهی داشته که در نهایت منجر به افزایش قیمت تمام شده محصولات دامی برای مصرف کننده می‌شود.

کشتار دام مولد اقتصادی، تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است

زرگران افزود: تولید کننده‌ها اکنون زیان می‌دهند در نتیجه شاهد کشتار دام مولد اقتصادی هستیم که تهدیدی برای امنیت غذایی کشور است، لازم است دستورات و اقدامات به موقع صادر و اجرا شود، زیرا در غیر اینصورت در تأمین مواد پروتئینی همچون شیر خام و گوشت قرمز با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: دلیل این اعتراضات خودجوش دامداران همین موارد بوده است همچنین در سال جاری به دلیل خشکسالی که اصفهان با آن رو به رو است کشت علوفه به ویژه در شرق اصفهان انجام نشده که این مسئله هم کمبود علوفه تشدید کرده است.

رئیس اتحادیه دامداران اصفهان گفت: تجهیزات واحدهای سنتی و نیمه صنعتی برقی است و قطع آن منجر به فاسد شدن شیر می‌شود، همه این موضوعات تهدیدی برای مصرف کننده است زیرا رکن اصلی امنیت غذایی کشور تولیدات دامی است.

زرگران تاکید کرد: تأمین خواسته‌ها و مطالبات دامداران، حق آنها است.

کد خبر 509498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.