اصفهان آخر هفته تعطیل است؟

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته تعطیلی نداریم، گفت: اگر قرار بر تعطیلی باشد، دستور آن از طرف ستاد استانی کرونا اعلام می‌شود، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا کمتر از ۵۰ درصد است و تعداد بیماران بستری دو برابر تعداد ترخیصی‌ها است.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اعمال محدودیت‌ها، اظهار کرد: اصفهان در روزهای پایان هفته تعطیل نیست و اگر قرار بر تعطیلی باشد، دستور آن از طرف ستاد کشوری ابلاغ و تنها ستاد استانی کرونا مجاز به اعلام تعطیلی‌های کرونا است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی، افزود: محدودیت‌های پنج‌گانه همچنان در شهرهای قرمز و نارنجی استان اصفهان اعمال می‌شود و نیاز است پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیشتری رعایت شود و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه دستورات و ابلاغ‌ها را اجرا کنند تا شیوع بیماری کنترل شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به رنگ‌بندی شهرهای استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها یک شهرستان استان اصفهان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت قرمز است و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وضعیت اصفهان بسیار بد است

وی با اشاره به تعطیلی گروه‌های شغلی در وضعیت قرمز اصفهان، تصریح کرد: در وضعیت قرمز تنها گروه شغلی یک فعال بوده و گروه‌های شغلی دو، سه و چهار موظف به رعایت محدودیت هستند همچنین در شهرهای با وضعیت نارنجی گروه شغلی یک و دو فعال بوده و گروه‌های شغلی سه و چهار موظف به محدودیت و رعایت هستند.

غلامی با بیان اینکه خوروبیابانک تنها شهرستان با وضعیت زرد در استان اصفهان است، اضافه کرد: نظارت بر رعایت محدودیت‌ها بر عهده بهداشت و درمان، اتاق اصناف و وزارت صمت است و همکاری بین ارگانی لازم است تا نظارت کاملی بر رعایت محدودیت‌ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت اصفهان بسیار بد است، اظهار کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا کمتر از ۵۰ درصد رعایت می‌شود و تعداد بیماران بستری دو برابر تعداد بیمارانی است که ترخیص می‌شوند، هر روز تعداد بیشتری از تخت‌های بیمارستان‌ها اشغال می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: بیمارستان الزهرا برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونا تخلیه شده و برنامه‌ریزی برای اینکه بیماران کرونا در صف انتظار برای بستری نمانند، توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام می‌شود.

کد خبر 509488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.