شکست بسکتبالیست های ایرانی در اولین دیدار المپیکی

تیم ملی بسکتبال ایران در اولین دیدار خود مقابل جمهوری چک در دیدار افتتاحیه رقابت‌های بسکتبال المپیک، شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز یک‌شنبه ۳ مرداد ما، تیم ملی بسکتبال ایران از ساعت ۵:۳۰ در دیدار افتتاحیه رقابت‌های بسکتبال المپیک توکیو، به مصاف تیم جمهوری چک رفت. در این دیدار ایران با نتیجه ۷۸ بر ۸۴ بازی را به چک واگذار کرد.
ترکیب اولیه تیم ملی ایران: حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی (کاپیتان)، محمد جمشیدی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی
ترکیب اولیه جمهوری چک: بالوین، بوهاسیک، ساتورانسکی، سهنال و وسلی

کوارتر اول:

در ابتدای این کوارتر بازی پایاپایی را از دو تیم شاهید بودیم. هر دو تیم دوشادوش هم در روند امتیازگیری پیش می‌رفتند و حتی تا پنج دقیقه پایانی نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود چک بود.
در اواخر این کوارتر بازیکنان جمهوری چک با استفاده از پرتاب‌های سه امتیازی پیشی گرفت. جمهوری چک در کوارتر اول با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به برتری رسید.

کوارتر دوم:

با کوارتر دوم بازیکنان چک اختلاف امتیاز را به ۹ امتیاز رساندند. تیم ایران با رسیدن اختلاف به ۱۱ امتیاز تقاضای وقت استراحت کرد.

عملکرد ضعیف تیم ایران در دفاع زیر سبد موقعیت‌های زیاد امتیازگیری به حریف داد.

بازیکنان کشور چک با عملکردی خوب خود در کارهای تیمی، پرتاب‌های سه امتیازی و استفاده از اشتباهات ایران با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ در کوارتر اول به برتری رسیدند و در مجموعه ۴۶ بر ۳۰ پیروز نیمه نخست بازی شدند.

کوارتر سوم:

درکوارتر سوم ضعف تیم ایران در حمله و عملکرد ضعیف در دفاع زیر سبد باعث شد تا در ابتدای بازی اختلاف امتیازات به ۱۸ برسد. شاهین‌طبع با افزایش اختلاف به ۲۰، برای ایرانم تقاضای وقت استراحت کرد. در ادامه همکاری ارسلان و حامد حدادی باعث شد ایران به امتیاز ۴۶ برسید تا اختلاف به ۱۶ امتیاز کاهش یابد.

جمهوری چک برای نخستین بعد از کسب شش امتیاز متوالی توسط بلندقامتان ایرانی تقاضای وقت استراحت کرد. در کوارتر سوم جمهوری چک با اختلاف ۲۱ امتیازی و نتیجه ۶۷ بر ۴۶ همچون دو ست قبل به برتری رسید.

کوارتر چهارم:

در ابتدای کوارتر انتهایی بازیکنان ایرانی در دفاع و حمله عملکرد خوبی داشتند که نتیجه آن کسب شش امتیاز اول این کوارتر توسط جمشیدی و رضایی‌فر برای ایران بود.

در ادامه این کوارتر جمشیدی با کسب پنج امتیاز ایران را به امتیاز ۵۸ رساند. یخچالی با پرتاب‌های سه امتیازی، اختلاف امتیاز را کاهش داد. حامد حدادی نیز ۴ امتیاز کسب کرد تا نتیجه ۷۶ بر ۷۱ شده و اختلاف امتیاز به ۵ کاهش پیدا کند. با خروج حدادی به علت پنج فوله شدن، جمهوری چک چهار امتیاز متوالی کسب کرد با نتیجه ۸۴ بر ۷۸ به پیروزی برسد.
 

کد خبر 509418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.