آماده باش ۲۳ ایستگاه آتش‌نشانی در پی تندبادهای شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، از انجام ۳۰ مورد عملیات از ساعت ۱۷ امروز شنبه -دوم مردادماه- در پی تندباد خبر داد.

محمد هادی قانع، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ۲۳ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی شیراز برای پیشگیری از عوارض احتمالی وزش طوفان در آماده باش کامل قرار دارد، اظهار کرد: عصر امروز در شیراز وزش تندباد شدیدی را همراه با گرد و غبار داشتیم که منجر به بروز مشکلاتی مانند قطع برق، اختلال در تردد خودروها و سقوط درختان شد که سازمان آتش نشانی با توجه به شرایط خاص پیش آمده، اکیپ‌های عملیاتی ویژه‌ای را با تجهیزات خاص امدادی از قبیل ابزار برش، ماشین‌ها و تیم پشتیبانی برای دفع خطر آماده کرده است.

وی افزود: از شروع طوفان در شهر شیراز علاوه بر آماده‌باش کامل ایستگاه‌ها، آتش نشانان در شش نقطه کلیدی شهر برای کمک به شهروندان مستقر شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به انجام ۳۰ عملیات امدادی از شروع طوفان توسط آتش نشانان، گفت: شکستگی درختان، قطع برق، حبس افراد در آسانسور، احتمال سقوط خطرناک جرثقیل در پروژه ساختمانی و ریزش دیوار در چندین نقطه شهر دلیل انجام این عملیات‌ها بوده است.

قانع تصریح کرد: از همشهریان درخواست داریم از قرار گرفتن در کنار ساختمان‌های بلند، تیرهای برق و درختان مختلف و تجمع در یک مکان خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی با آتش نشانی تماس بگیرند تا نیروهای آتش نشان برای کمک به آنها اقدام کنند.

کد خبر 509395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.