بهسازی مسیر ویژه بی آرتی خیابان شیرازی مشهد تا نیمه مردادماه

شهردار منطقه ثامن از بهره برداری مسیر ویژه و بهسازی شده بی آرتی خیابان شیرازی تا نیمه مردادماه خبرداد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید فرهاد حجازی اظهار کرد: مسئله ترافیک و همچنین دسترسی راحت تر به حرم مطهر رضوی همواره یکی از مطالبات اصلی شهروندان و همینطور زائران و مسافرانی است که به مشهد مشرف می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا از جمله اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مدنظر مجریان طرح و مجموعه مدیریت شهری مشهد قرار داشته، اصلاح معابر و خیابان‌های موجود به فراخور نیازهای روز شهر و همچنین ایجاد مسیرهای جدید در راستای کنترل و کاهش ترافیک، تأمین حرکت ایمن و تسهیل تردد زائران و مجاوران و دسترسی آسان‌تر به بارگاه مطهر رضوی بوده است.

حجازی بیان کرد: بهسازی مسیر ویژه بی. آر. تی از چهارراه شهدا تا حرم مطهر به طول ۴۰۰ متر یکی از همین اقدامات بود که با اعتباری حدود چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، از اردیبهشت ماه آغاز شد و با توجه به لزوم اجرای کانال آب‌های سطحی در این مسیر ابتدا عملیات احداث کانال صورت گرفت و پس از کارگذاری لوله‌های کاروگیت ۸۰۰ در این مسیر و تثبیت و مقاوم سازی نهر نادری کار اجرای مسیر ویژه بی آر تی نیز آغاز شد.

شهردار منطقه ثامن گفت: این پروژه نیز به طول ۴۰۰ متر از چهارراه شهدا تا زیرگذر حرم مطهر در دست اجرا است که عملیات آن شامل جدول گذاری، اجرای تایل فرش بتنی و ۱۲۰ متر بتن مسلح مسیر بی آر تی (BRT) است.

حجازی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون اجرای پروژه بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز امیدواری کرد که تا آغاز نیمه دوم مردادماه مسیر به صورت کامل آماده و ترافیکی خواهد شد.

کد خبر 509342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.