آغاز عملیات اجرایی بزرگترین سلول دفن بهداشتی پسماندهای بندرعباس

رئیس سازمان پسماند شهرداری بندرعباس گفت: عملیات ایجاد بزرگترین سلول دفن بهداشتی و مهندسی پسماندهای شهر بندرعباس در سایت تل سیاه آغاز شده است.

پوریا دروار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لندفیل مهندسی از مهمترین و ضروری‌ترین پروژه‌های زیرساخت هر شهر است که با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و دفن اصولی و بهداشتی پسماندها عملیات اجرایی این پروژه بزرگ با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی با بیان این که سلول جدید دفن مهندسی و بهداشتی شهر بندرعباس با مساحت بیش از یک هکتار در سایت دفن تل سیاه در حال احداث است، افزود: حجم این سلول بیش از ۴۵۰ هزار مترمکعب است که بعد از اتمام پروژه و طی ماه‌های آینده فعالیت آن آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس از آغاز مطالعات احداث کارخانه کمپوست در این سایت خبر داد و گفت: راه اندازی نیروگاه زباله سوز مکمل نیز در دست مطالعه است که پس از تکمیل مطالعات، فعالیت اجرایی آن آغاز خواهد شد.

دروار خاطرنشان کرد: پسماندهای شهر بندرعباس طی سال‌های گذشته در سایت تل سیاه دفن می‌شد این در حالی است که سلول‌های قبلی گنجایش دفن بیشتر پسماندها را ندارد و به همین دلیل مطالعه و احداث بزرگترین سلول بهداشتی بندرعباس در حال انجام است.

کد خبر 509273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.