راه‌اندازی جنبش ضد "شستشوی سبز" در آلمان

فعالان مختلفی از اشتوتگارت، پایتخت ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان دست به دست هم داده‌اند تا با همفکری یکدیگر اثرات جزایر گرمایی در شهر را به حداقل برسانند؛ راه‌اندازی یک کمپ تحت عنوان "اردوگاه ضد تغییرات اقلیمی" اولین اقدام مشترک این گروه‌ها بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اردوگاه جدیدی در مرکز اصلی تردد خودروهای اشتوتگارت برپا شده که هدف آن آگاه‌سازی شهروندان از اثرات جزایر گرمایی بر شهر و سلامت خود است. مؤسسان این کمپ امیدوارند بتوانند صدها نفر از شهروندان را به حضور در این فضا جذب و آن‌ها را از ضرورت اعمال اقدامات لازم جهت به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی آگاه کنند. علاوه بر این، اعضا گروه تیم جدید اعتراضات خود را نسبت به اقدامات شهری که افزایش دمای هوا را در پی دارد، اعلام خواهند کرد.

راه‌اندازی جنبش ضد "شستشوی سبز" در آلمان

شیوع بیماری کووید -۱۹ پرده از مشکلات بیشمار شهرها برداشت که در رأس آن‌ها تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا بود. در این راستا، نهادهای مختلف اشتوتگارت کم‌کاری دولت علیه این بحران‌ها را بیش از پیش احساس و تلاش کرده‌اند خود وارد عمل شوند و اقداماتی برای حل بحران‌های موجود در پیش گیرند.

یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در کمپ اشتوتگارت با جدیت تمام مخالفت خود را علیه سیاست‌های شستشوی سبز اعلام کرده و در تلاش است واقعیت امر را به تصویر بکشد تا از این طریق به کاهش اثرات جزایر گرمایی کمک کند. در شستشوی سبز دولت‌ها یا کمپانی‌های خاصی به دروغ، خود و اعمالشان را سازگار با محیط زیست اعلام می‌کنند اما نه تنها عملاً هیچ اقدامی برای کاهش اثرات آلودگی هوا یا تغییرات اقلیمی انجام نمی‌دهند، بلکه از طریق تولید مواد نامطلوب، بیشترین لطمه را نیز به محیط زیست وارد می‌کنند.

به طور کلی، افراد شرکت‌کننده در کمپ ضد تغییرات اقلیمی اشتوتگارت قصد دارند مدیران شهر را به اعمال اقداماتی برای به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی سوق دهند و جوامع عمومی را نیز از آثار این بحران باخبر کنند.

راه‌اندازی جنبش ضد "شستشوی سبز" در آلمان

کد خبر 509259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.