آتش ۷۶۰ هکتار از نیزارهای تالاب گروس مهاباد را از بین برد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: آتش سوزی روز گذشته تالاب گروس این شهرستان، ۷۶۰ هکتار از نیزارهای فصلی آن را از بین برد.

به گزارش ایمنا، فاروق سخنور اظهار کرد: این آتش سوزی که روز گذشته در این تالاب روی داد پس از ۱۰ ساعت تلاش مستمر مهار شد ولی سپس دوباره شروع و در ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد با تلاش مأموران آتش نشانی، محیط‌بانان، مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی و اهالی روستاهای اطراف به طور کامل مهار شد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست امکان عمدی بودن آتش سوزی به علت این که در چند قسمت تالاب آتش شعله‌ور شده بود کم است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار کرد: فاصله محل آتش سوزی از تالاب بین‌المللی کانی برازان این شهرستان زیاد بوده و در این حادثه خطری آن را تهدید نکرده است.

سخنور اضافه کرد: میزان خسارت به محیط زیست و جانداران این منطقه نیز توسط کارشناسان در حال برآورد است.

آتش‌سوزی در نیزارهای تالاب گروس به دلیل نزدیکی آن با تالاب بین‌المللی کانی برازان توسط آتش نشانی و دیگر رسانه‌ها، این تالاب بین‌المللی اعلام شده بود.

تالاب فصلی گروس در نزدیکی تالاب کانی برازان و از تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است که علاوه بر تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" دارای تالاب‌های دائمی "حسن‌خان" و "قوپی‌باباعلی" و تالاب‌های فصلی دیگری از جمله "گروس"، "داشخانه" و "قره‌قشلاق" است.

منبع: ایرنا

کد خبر 509243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.