فوت ۷ اصفهانی بر اثر غرق شدگی در تیرماه امسال

مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: آمار موارد غرق شدگی در یک ماه گذشته افزایش داشته است و هر سال با شروع فصل گرما شاهد افزایش آمار آن هستیم، در تیرماه امسال ۱۵ نفر در استان اصفهان دچار حادثه غرق شدگی شدند که از این تعداد هفت نفر جان خود را از دست دادند.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار غرق‌شدگی در اصفهان، اظهار کرد: در تیرماه امسال ۱۵ نفر در استان اصفهان دچار حادثه غرق‌شدگی شدند که از این تعداد هفت نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در این مدت بیشترین موارد غرق‌شدگی به ترتیب با پنج و سه نفر مربوط به شهرهای فلاورجان و اصفهان بود؛ سایر حوادث غرق‌شدگی در شهرهای لنجان، مبارکه، چادگان، سمیرم و داران بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع موارد غرق‌شدگی در تیرماه امسال یک مورد زن و سایر موارد مرد بوده و چهار نفر از این افراد ۱۰ تا ۲۰ ساله، سه مورد ۲۰ تا ۳۰ ساله و هفت مورد ۳۰ تا ۴۰ ساله و یک مورد ۶۰ ساله بوده است.

وی گفت: هشت مورد از حوادث غرق‌شدگی در این مدت در رودخانه، پنج مورد در استخر کشاورزی و دو مورد در سد و دریاچه مصنوعی رخ داده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان این که تعداد موارد غرق‌شدگی در استان در خردادماه امسال سه مورد بود که از این تعداد، دو نفر جان باختند، ادامه داد: آمار موارد غرق‌شدگی طی یک ماه گذشته افزایش داشته است و هر سال با شیوع گرما شاهد افزایش آمار غرق‌شدگی هستیم و این زنگ هشداری است که افراد باید در فصل گرما موارد ایمنی را رعایت کرده و در مناطق ممنوع شنا نکنند.

وی افزود: با توجه به گذراندن بیشینه دما در فصل تابستان، افراد مناطق ایمن‌سازی شده را برای شنا انتخاب کنند و به نکات و توصیه‌های لازم توجه کافی داشته باشند و باید رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از غرق‌شدگی را جدی گرفت.

کد خبر 509240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.