رکورد مصرف برق خوزستان در ۳ روز پیاپی

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور از رکورد شکنی پیاپی مصرف برق در سه روز آخر تیرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، کیومرث زمانی اظهار کرد: در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه (۲۹ تا ۳۱ تیرماه) رکورد مصرف برق در شبکه برق منطقه‌ای خوزستان در سال جاری سه بار متوالی شکسته شد و رکوردهای جدیدی در این زمینه به ثبت رسید.

وی افزود: در روز سه شنبه رکورد مصرف به هشت هزار و ۱۸۷ مگاوات رسید، روز چهارشنبه به رکورد هشت هزار و ۳۰۰ مگاوات و در روز پنج شنبه رکورد هشت هزار و ۴۸۹ مگاوات در شبکه به ثبت رسید.

معاون شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مطرح کرد: همزمانی دمای بالا ۵۱ درجه (بخصوص در آخرین روز تیرماه) با رطوبت بالا که سبب افزایش تصاعدی دمای احساسی می‌گردد، دلیل افزایش مصرف برق و این رکورد زنی‌های پیاپی بوده است.

زمانی تصریح کرد: این رکوردهای مصرف برق در شرایطی رخ داده که بار صنایع سنگین حدود یک‌هزار مگاوات محدود شده بود و تنها مجاز بودند که از شب تا صبح که مصرف شبکه کاهش پیدا می‌کند، به تولید محصول (بخصوص محصولات فلزی و سیمانی) بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: رکورد ثبت شده اخیر در روز پنجشنبه ۳۱ تیرماه رأس ساعت ۱۳:۰۰ رخ داده که با توجه به محدودیت صنایع، تعطیلی ادارات و بانک‌ها عمدتاً (۸۵ درصد) توسط مشترکین خانگی مصرف شده است.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تاکید کرد: با توجه به پیش بینی‌های دماهای بالای ۵۰ درجه در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، از هم استانی‌های عزیز و همینطور مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا می‌شود همانند سابق با همکاری و مدیریت مصرف برق، در عبور بی خطر از تابستان گرم و شرجی امسال، و حفظ پایداری شبکه، صنعت برق را همراهی نمایند.

کد خبر 509235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.