۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
احیای فضاهای مرده آتن

طرحی تحت عنوان "برنامه Lycabettus" در یونان شکل گرفته که قرار است در آن، مدیران شهرهای مختلف برای احیای فضاهای مرده اقدام کنند؛ این بار تپه‌های متروکه آتن پایتخت، میزبان اجرای پروژه‌های عمرانی معماران خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت یونان از جنبه‌های مختلف در جهان شهرت دارد و به محبوبیت خاصی در میان گردشگران دست یافته است. وجود تپه‌های بی‌شمار از ویژگی‌های منحصر به فرد این کلانشهر به شمار می‌رود که آتن را در خود محصور کرده و چشم‌اندازی شگفت‌انگیز به آن بخشیده است. البته بسیاری از این تپه‌های سبز که همتای آن در هیچ جای دنیا به چشم نمی‌خورد به صورت متروکه باقیمانده است و هیچ ترددی در آن‌ها انجام نمی‌شود.

البته خبر خوش این که شهردار پایتخت یونان از احیای تدریجی تمام کوه‌های سبز اطراف خبر داده و اعلام کرده است فضاهایی دلنشین برای مردم ایجاد خواهد کرد تا ساعاتی از روز خود را در این مکان‌ها و به دور از شلوغی‌های شهر طی کنند در واقع این پروژه بخشی از برنامه Lycabettus به حساب می‌آید که در راستای بازسازی فضاهای مرده انجام می‌شود.

احیای فضاهای مرده آتن

در حال حاضر، تپه‌ای سبز اما متروکه در اطراف یونان برای اجرای پروژه‌های تفریحی انتخاب شده و قرار است بودجه‌ای برابر با یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو برای آن در نظر گرفته شود. این هزینه را بانک سرمایه‌گذاری اروپا تأمین خواهد کرد مشروط بر این که مقامات آتن توجه خود را بیشتر به حفظ گل‌ها و گیاهان معطوف کنند و در حفظ اکوسیستم شهر بکوشند.

جالب این که قرار است روی تپه، پیاده‌راه جدیدی جای یک خیابان آسفالتی به طول یک کیلومتر و ۷۰۰ متر را بگیرد که سطح آن با مواد نفوذپذیر پوشیده می‌شود که این امر، امکان وقوع سیل را به حداقل می‌رساند علاوه بر این سازه‌های دیگری دور تا دور تپه را در بر خواهد گرفت که قرار است در مقابل وقوع سیل مقاومت کافی داشته باشد در نهایت تپه از پیاده‌راه‌های متعددی برخوردار خواهد بود که از مواد طبیعی خود آن برای احداث این مسیرها بهره گرفته می‌شود.

احیای فضاهای مرده آتن

کد خبر 509219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.