جدیدترین علائم کرونای لامبدا چیست؟

گونه لامبدا ویروس کرونا برای اولین بار در پرو شناسایی شد و اکنون شیوع آن در بیش از ۳۰ کشور دنیا مشاهده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان شیوع گونه جدید ویروس کرونا به نام لامبدا را تهدیدی جدید برای سلامت انسان می‌دانند. ویروس‌ها در طول زندگی خود دائماً در حال جهش و تولید سویه‌های مختلف هستند. سویه لامبدا که در سال گذشته با نام C37 شناخته می‌شد نخستین بار در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی در پرو شناسایی شد. محققان معتقدند که گونه لامبدا ویروس کرونا از مقاومت بالاتری در برابر آنتی بادی‌های دریافت شده از واکسن برخوردار است البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود.

علائم ابتلا به گونه لامبدا ویروس کرونا چیست؟

در حال حاضر علائم مبتلا شدن به گونه لامبدا ویروس کرونا شبیه گونه اصلی است و شامل سرفه، تب بالا، بدن درد، از دست دادن حس بویایی، چشایی و بروز مشکلات تنفسی می‌شود. در صورتی که افراد درگیر این علائم شدند باید به پزشک مراجعه کنند البته علائم دیگر مبتلا شدن به گونه لامبدا ویروس کرونا شامل گلو درد، سردرد، بثورات پوستی و تغییر رنگ انگشتان دست و پا است.

میزان اثربخشی واکسن‌ها در برابر گونه لامبدا ویروس کرونا چقدر است؟

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان اثربخشی واکسن کروناواک بر گونه لامبدا ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که گونه لامبدا ویروس کرونا نسبت به گونه‌های گاما و آلفا عفونی‌تر است و تأثیرات آنتی بادی ناشی از دریافت واکسن‌ها را خنثی می‌کند. نتایج مطالعه انجام شده دیگری نشان می‌دهد که واکسن‌های mRNA مانند واکسن فایزر و مدرنا در برابر گونه لامبدا ویروس کرونا مؤثر هستند.

تأثیر رژیم غذایی بر گونه دلتا ویروس کرونا چیست؟

متخصصان معتقدند که مهمترین سپر دفاعی در برابر گونه لامبدا و عفونت ناشی از آن تغذیه و رژیم غذایی مناسب است. همانطور که مشخص است عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری کووید -۱۹ دارد که با تغذیه مناسب تقویت می‌شود.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های ریوی خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد، کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها مانند ویتامین A، C و D باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌ها می‌شود. میوه‌ها و سبزیجات مانند پرتقال، نارنگی، لیمو، کیوی، کلم، کلم پیچ، فلفل سبز و گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C است. هویج، کدو سبز، اسفناج، برگ چغندر و کاهو نیز منبع خوبی از ویتامین A است.

روش‌های پیشگیری از آلوده شدن به گونه لامبدا ویروس کرونا چیست؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد باید به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ اقدامات پیشگیرانه توصیه شده را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند، دستان خود را به صورت مرتب بشویند و از حضور در مکان‌های شلوغ با تهویه نامناسب پرهیز کنند. علاوه بر این دریافت واکسن کرونا یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ در نظر گرفته شده است به همین دلیل افراد باید در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند.

کد خبر 509155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.